این اشتباهات طول عمر مبلمان شما را نصف می‌کند؟

سه شنبه 23 آبان 1402
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
این اشتباهات طول عمر مبلمان شما را نصف می‌کند؟

همه ما می‌دانیم که خانه‌ها زیبایی خودشان را به مدیون مبلمانشان هستند. اگر تمام وسایل منزل شما زیبا و شکیل باشند ولی انتخاب درستی برای مبلمان انجام ندهید، زیبایی خانه شما آنطور که دوست دارید نخواهد شد. بعد از خرید مبلمان مناسب باید بتوانید از آن به خوبی مراقبت کنید.
در صورتی که با روش های نگهداری از مبل آشنا نباشید، مبل ارزشمند پس از مدتی زیبایی خود را از دست داده و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. اگر مبل را از آسیب‌هایی که در این مطلب معرفی می‌کنیم، دور نگه ندارید طول عمر آن نصف خواهد شد. در نتیجه باید زودتر از آنچه که تصور می‌کنید به فکر خرید مبلمان جدید بیفتید!

از مبل درست استفاده نکنید

اولین دلیلی که طول عمر مبلمان را کاهش می‌دهد، استفاده نادرست از آن است. حتی اگر مبل شما از بهترین متریال موجود در بازار ساخته شده باشد ولی از آن درست استفاده نشود، زودتر از موعد مقرر خراب می‌شود. خانه‌هایی که فرزند کوچک دارند مبلمان آنها فرسوده‌تر است زیرا کودکان عادت دارند بر روی مبلمان راه بروند. اگر از مبل فقط برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید، مطمئن باشید که طول عمر آن افزایش پیدا می‌کند.

نگهداری از مبل

چیدمان مبل را تغییر ندهید

همانطور که می‌دانید قسمتی از منزل که پرترددتر است. اگر چیدمان مبل خود را به در طول زمان تغییر ندهید ممکن است یکی از صندلی‌های شما فرسوده‌تر از بقیه شود. اگر می‌خواهید طول عمر مبلمان خود را افزایش دهید، هر چند وقت یک بار نحوه چیدمان آنها را تغییر دهید. تعییر چیدمان از مهم‌ترین روش های نگهداری از مبل است.

مبل را در مقابل نور آفتاب قرار دهید

اگر دوست دارید مبلمان شما زودتر از موعد خراب شوند، کافی است تا آن را در مقابل نور آفتاب قرار دهید. تابش مستقیم خورشید باعث رنگ پریدگی پارچه‌های مبل می‌شود. اگر تمام پذیرایی شما نورگیر است بهتر است از پرده‌های ضخیم‌تر یا یک پارچه رو مبلی برای محافظت از مبلمان خود استفاده کنید.

مبل را در نزدیکی وسایل گرمایشی بگذارید

اگر مبلمان خود را در نزدیکی وسایل گرمایشی مانند بخاری، شوفاژ یا شومینه قرار دهید زودتر از آنچه که تصور می‌کنید فرسوده می‌شوند. اگر جنس پارچه مبلمان شما چرم باشد، در معرض حرارت پوسته پوسته شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. حرارت حتی چوب مبلمان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث تغییر شکل آن می‌شود. برای آنکه از مبلمان خود در برابر حرارت محافظت کنید، حداقل فاصله یک متر را با وسایل گرمایشی رعایت نمایید. رعایت این نکته از اصلی‌ترین روش های نگهداری از مبل است.

هرگز مبل را گردگیری نکنید

بانوان خانه‌دار معمولاً هفته ۱ تا ۲ بار همه وسایل منزل را گردگیری می‌کنند اما هرگز به فکر جمع آوری گرد و غبار از روی مبلمان خود نیستند. اگر آلودگی‌ها و گرد و غبار موجود بر روی مبل جمع آوری نشود، به عمق بافت آن نفوذ کرده و طول عمر آن را کاهش می‌دهد. 
ما به همه مخاطبان خود پیشنهاد می‌کنیم تا همزمان با گردگیری سایر وسایل، مبلمان خود را نیز تمیز کنند. شما می‌توانید از جاروبرقی برای جمع آوری گرد و غبار موجود بر روی مبل استفاده نمایید. اگر این نکته طلایی را رعایت کنید، دیرتر به خدمات شستشوی مبل نیاز پیدا می‌کنید.

مرتباً مبل خود را جابجا کنید

از دیگر اشتباهاتی که افراد مختلف انجام می‌دهند، جابجایی مکرر مبلمان است. مسلماً در این جابجایی‌ها به اسکلت مبل ضربه وارد شده و طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند. من به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که ضرورت وجود ندارد مبل خود را جابجا نکنید. همانطور که در روش های نگهداری از مبل اشاره کردیم هر چند وقت یکبار باید چیدمان مبل را تغییر داد، به شما پیشنهاد می‌کنیم تنها در این موارد مبل خود را جابجا کنید.

خانه‌تان پر از حشره باشد

اگر حشرات موذی در خانه شما زیاد هستند، طول عمر مبلمان شما نصف خواهد شد. همانطور که می‌دانید اسکلت بسیاری از مبلمان از چوب ساخته شده است. اگر این چوب از راش یا گردو نباشد موریانه به راحتی می‌تواند آن را از بین ببرد.
هر چند وقت یکبار دور مبلمان خود را بررسی کنید. در صورتی که خرده‌های چوب را اطراف آن مشاهده کردید، سمپاشی کرده و حشرات موذی را از بین ببرید. در غیر این صورت مبلمان شما زودتر از آنچه که فکر می‌کنید فرسوده خواهند شد. توجه داشته باشید که حشرات در محیط‌های مرطوب حضور پررنگ‌تری دارد. پس قبل از هر چیز، رطوبت را از مبلمان خود دور نگه دارید.

بیش از حد از بخارشو استفاده کنید

با وجود اینکه در روش های نگهداری از مبل به شما یادآوری کردیم که هر چند وقت یکبار مبل خود را گردگیری کنید اما استفاده مکرر از بخارشور را نیز به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. اگر تعداد دفعاتی که از بخارشو استفاده می‌کنید زیادتر از حد انتظار باشد، رطوبت به بافت پارچه شما نفوذ کرده در نتیجه مبل محل مناسبی برای رشد باکتری می‌شود. این کار باعث پوسیدگی مبلمان خواهد شد.

طول عمر مبلمان

چگونه مبل خود را تمیز کنیم؟

اگر شما هر یک از اشتباهاتی که در این مطلب شما معرفی کرده‌ایم را انجام داده‌اید نگران نباشید. راهی برای تمیز کردن مبلمان شما وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از خدمات مبلشویی، مبلمان خود را مانند روز اول تمیز و درخشان کنید. برای استفاده از این روش های نگهداری از مبل نیازی نیست مبل خود را به مرکز قالیشویی منتقل کنید بلکه پرسنل مبل شویی / قالیشویی توحید به محل سکونت شما مراجعه کرده و با استفاده از تجهیزات پرتابل مبلمان شما را شست و شو می‌دهند. 
با استفاده از این تجهیزات و مواد شوینده درجه یک می‌توانید پارچه مبل خود را شستشو داده و تغییری اساسی در آن ایجاد کنید. برای این کار ابتدا با استفاده از دستگاه‌های مناسب کفی را بر روی مبل شما قرار می‌دهند. سپس آن را با مکنده‌های قوی جمع کرده و مبل شما را به صورتی نیمه خشک به شما تحویل می‌دهد. شما تنها چند ساعت پس از مبل شویی به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. این چند ساعت نیز برای خارج شدن رطوبت از عمق مبل است.

کلام پایانی

در قالیشویی توحید خدمات شستشوی مبلمان با مواد شوینده مناسب به شما مشتریان عزیز عرضه می‌شود. شستشوی مبلمان از مهم‌ترین روش های نگهداری از مبل است. برای ثبت سفارش کافی است به صورت تلفنی با ما تماس بگیرید. همچنین امکان ثبت سفارش به صورت آنلاین نیز وجود دارد. ما از پرسنلی آموزش دیده برای شستشوی انواع مبلمان راحتی و کلاسیک استفاده می‌کنیم.
 

کلمات کلیدی : طول عمر مبل