مزایای شستشوی مبل با مواد شوینده نانو

شنبه 3 اردیبهشت 1401
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
مزایای شستشوی مبل با مواد شوینده نانو


امروزه مبلمان یکی از اجزای اصلی هر خانه به حساب می‌آید و از آنجایی که قیمت آن نیز بالا بوده نگهداری از آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود. سرویس مبلمان عموما به دلیل استفاده زیادی که دارد در معرض کثیف شدن است و باید مرتب شستشو شود. شستن مبل با مواد شوینده خانگی باعث آسیب رسیدن به این وسیله کاربردی می‌شود. کارخانه‌های قالیشویی و مبل‌شویی نیز با روش‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. بسیاری از آن‌ها از شامپو و کف‌های مخصوص مبل‌شویی استفاده می‌کنند. این روش ماندگاری کمی در پاکیزگی دارد. همچنین آب زیادی مصرف می‌گردد که به دلیل کم آبی و شرایط بحران آب این کار صحیح نیست. روش جدیدی که این روزها بدین منظور به کار می‌رود، شستشو با مواد نانو نام دارد. در این مقاله از وب سایت قالیشویی توحید شما را با مزایای شستشوی مبل با مواد شوینده نانو آشنا می‌سازیم. 

نانوشویی چیست؟ 

خوب است بدانید که نانوشویی تنها برای مبلمان نیست و برای شستن ماشین‌ها در کارواش و همچنین در شستشوی انواع فرش‌های ماشینی و دستباف نیز استفاده می‌گردد. در روش نانو برای نظافت، مواد مخصوصی به کار می‌رود که هم باعث ضدعفونی و پاکیزگی عمقی در سطح مبل شده و هم از تشکیل دوباره لک بر روی آن‌ها جلوگیری می‌شود. به طور مثال اگر مبلی با مواد نانو شسته شده باشد در صورتی که چایی و یا آبمیوه برروی آن بریزد دیگر لک نشده و کثیفی را به خود نمی‌گیرد.

مواد نانو چیست؟ 

پوشش‌های نانو و مواد آن، ابتدا در صنعت کشتی‌سازی استفاده می‌شد و پس از آن وارد کارهای دیگر شد. در این صنعت به دلیل پوشش بالا و همچنین جلوگیری از نفوذ آب این مواد به کار می‌روند. بافت پوشش‌های نانو فشرده است از این رو هنگامی که بر روی سطحی قرار می‌گیرند مانع از نفوذ ذرات و کثیفی‌های محیط مانند گرد و خاک، جرم و حتی آب به سطح شده و خاصیت آب‌گریزی به آن می‌بخشد. در فناوری نانو مواد بسیار پیچیده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و هزینه ‌آن‌ها زیاد است.

مبل شویی با مواد نانو در قالیشویی توحید

روش شستشو با مواد نانو 


برای شستشوی مبل با مواد شوینده نانو باید مراحلی را طی کرد تا مبل بهتر شسته شود:


بررسی ریز و دقیق بافت مبل 


برخی از پارچه‌های مبلی مانند مخمل، چرم و ... ممکن است به برخی از مواد شوینده حساس باشند. به همین دلیل باید با توجه به نوع پارچه بهترین مواد شوینده انتخاب گردد.


جاروبرقی برای تمیزکاری سطحی

 
اگر مبلمان دارای گرد و خاک و یا ذرات دیگری باشد، روند شستشو با مشکل مواجه می‌شود، بنابراین بهتر است قبل از شروع به کار سطح پارچه با جاروبرقی تمیز گردد.


اسپری مواد نانو 


در ابتدا برای پاک نمودن جرم‌ها و آلودگی‌ها از روی سطح مبلمان باید مواد نانو برروی آن‌ها اسپری گردد تا به کمک نانوشویی همه آلودگی‌ها از سطح مبل جدا شده و از بین برود. پس از این کار خواهید دید که یک لایه از مواد نانو در زیر آلودگی‌ها و کثیفی‌ها ایجاد شده است. در این مرحله به دو حوله احتیاج دارید. حوله اول را باید روی مبل کشیده تا همه آلودگی‌ها از بین رفته و پاک شود. سپس باید به سرعت با حوله دوم سطح مبل را تمیز کنید تا باعث یک دست شدن سطح شده و مبل براق گردد. در نهایت باید کمی صبر کنید تا این لایه به وجود آمده با نانو، تثبیت شود.

مزایای شستشوی مبل با مواد شوینده نانو 


استفاده از این روش برای شستشوی مبل مزایای زیادی دارد که عبارتند از:
•    روش نانو در شستشو دقت بالایی داشته و باعث خرابی و آسیب رسیدن به بافت مبل نمی‌گردد.
•    در روش نانوشویی سرعت شستشو و لکه‌بری بسیار بالا است و این روش به زمان زیادی نیاز نداشته ولی در مقابل کیفیت بالایی نیز دارد.
•    برای شستشوی انواع مبلمان چرمی و پارچه‌ای کاربرد دارد.
•    شستشو با مواد نانو اجازه قرارگیری قارچ و باکتری برروی مبل را نمی‌دهد و از بیدزدگی جلوگیری می‌کند.
•    از بوی بد جلوگیری کرده و قابلیت خوشبوکنندگی مبلمان را خواهد داشت.
•    دوام و ماندگاری تمیزی با این روش بالا بوده و لکه‌ها از عمق مبل به خوبی پاک می‌شود.

مبل شویی با مواد نانو در قالیشویی توحید

مقایسه نانوشویی مبل با دیگر روش های سنتی

شستشوی نانو مبل با استفاده از تکنولوژی نانو، به وسیله یک لایه نازک از مواد شیمیایی و آب، باعث پاک سازی عمیق و حذف لکه های سخت می ‌شود. این روش علاوه بر حفظ رنگ و بافت مبل، سبب ضد آب شدن و مقاومت در برابر لکه‌ ها و گرد و غبار خواهد شد. از سوی دیگر، روش های سنتی شامل استفاده از مواد شوینده و آب برای شستشوی مبل ممکن است باعث خرابی رنگ و بافت مبل شود و به طور موقت لکه ‌ها را پنهان کند. به همین دلیل، شستشوی نانو مبل سبب بهبود دوام و زیبایی مبل می ‌شود و در مقایسه با روش ‌های سنتی، بهترین گزینه برای حفظ و تمیزی مبل است. در ادامه به بررسی تفاوت این روش با دیگر روش ها می پردازیم:

فرآیند شستشو

شستشوی مبلمان یک فرآیند حیاتی برای حفظ ظاهر و بهداشت این وسایل در منزل است. روش ‌های مختلفی برای شستشو وجود دارد. روش جدیدتر و موثرتری به نام شستشوی نانو مبل ابداع شده که از فناوری نانو و محلول‌ های شستشوی نانو استفاده می ‌کند و به طور عمیق آلودگی‌ ها را از بافت مبلمان برطرف خواهد کرد.

نگهداری و دوام

نگهداری و دوام مبلمان یک موضوع مهم است که برای حفظ زیبایی و کیفیت مبلمان خانه باید به آن توجه کرد. با استفاده از روش سنتی شستشو، ممکن است نیاز باشد که مبلمان به مدت کوتاه ‌تری شسته شود و در معرض خطر پوسیدگی و لکه ‌های مستمر قرار بگیرد. اما با استفاده از شستشوی نانو مبل، می‌ توان مبلمان را به مدت طولانی ‌تری حفظ کرد و بافت آن را در برابر آلودگی ‌های جدید و پوسیدگی محافظت نمود. این روش می ‌تواند به معنی نیاز کم تر به شستشو در فواصل زمانی کوتاه ‌تر باشد و مبلمان را در شرایط بهتری نگهدارد.

کارآیی

شستشوی مبلمان یکی از موارد مهم در حفظ کارآیی و زیبایی آن ها است. روش ‌های سنتی ممکن است برخی از آلودگی‌ ها را برطرف کنند، اما نمی ‌توانند به طور کامل و عمیق به بافت مبل نفوذ نمایند. از سوی دیگر، شستشوی نانو مبل با استفاده از نانو ذرات کوچک، به طور عمیق ‌تری به بافت مبل نفوذ کرده و آلودگی ‌ها را رفع می‌ کند. همچنین، خاصیت ضد لکه و ضد آب نانو ذرات، بافت مبل را در برابر ریز ذرات و مایعات محافظت می‌ کند. به این ترتیب، لکه ‌ها به راحتی درون بافت نفوذ نمی ‌کنند و با یک پارچه مرطوب تمیز می شوند.

زمان و تلاش

شستشوی مبل با روش ‌های سنتی ممکن است زمان ‌بر بوده و نیاز به زحمت‌ زیادی داشته باشد. این روش امکان دارد نیاز به مراحل متعددی مانند خیس کردن، اعمال محلول شوینده، آبگیری و خشک کردن داشته باشد. اما شستشوی نانو مبل به دلیل استفاده از محلول ‌های نانو و فناوری پیشرفته، می‌ تواند نیاز به زمان کم تری داشته باشد. فرآیند شستشوی نانو مبل سریع تر انجام شده و نیازی به مراحل متعدد ندارد، همچنین نیاز به خشک کردن نیز کم تر خواهد بود.
 

چه زمانی باید از شستشوی نانو استفاده شود؟


شستشوی مبل با مواد شوینده نانو قیمت بالاتری دارند و بهتر است تحت شرایطی از این روش استفاده گردد تا علاوه بر تمیزی از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشد:
•    هنگام شستشو باید نوع مبلمان خود را در نظر بگیرید. در صورت گران و حساس بودن پارچه مبلمان، بهتر است از نانو استفاده نمایید.
•    مدت زمانی را که از شستشوی مبلمان گذشته نیز باید در نظر بگیرید. اگر مبل شما مدت زمان زیادی گذشته که شسته نشده و بسیار کثیف و آلوده است با استفاده از نانوشویی مبلی لطیف و با استحکام بالا خواهید داشت.
•    اگر خانواده شما پرجمعیت بوده و رفت و آمد در آن زیاد است، استفاده از نانوشویی بسیار لازم خواهد بود. زیرا هر اندازه رفت و آمد بیشتر باشد، کثیفی مبل نیز بیشتر می‌شود. مواد نانو برای مدت طولانی مبلمان شما را از آلودگی و کثیفی محافظت می‌کند.

هزینه استفاده از مواد نانو 


مواد نانو نسبت به شوینده‌های دیگر هزینه بیشتری دارند، به طوری که برای شستن مبلمان هزینه گزافی را باید پرداخت نمایید ولی علاوه بر تمیز نمودن وسایل شما، باعث می‌شوند مدت زمان بیشتری پاکیزه بمانند. شرکت‌های مختلفی مواد نانو را تولید می‌کنند و با توجه به پیشرفت‌هایی که در این زمینه شده شرکت‌های دانش بنیان زیادی مشغول به فعالیت هستند که هر کدام محصولی را به بازار عرضه می‌کنند. 
علاوه بر شرکت‌های داخلی، شرکت‌های آلمانی نیز در این زمینه فعالیت خوبی دارند و محصولات تولید شده توسط آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند که در صورت به کار بردن این مواد، کالای شما تا مدت‌ها نیاز به شستشو ندارند. در صورت مقایسه محصولات ایرانی و آلمانی خواهید دید که از لحاظ کیفیت تفاوت چندانی با هم ندارند، اما از نظر قیمت تمام شده، محصولات داخلی قیمت مناسب‌تری نسبت به نوع آلمانی دارند و بسیار ارزان‌تر هستند.

سخن پایانی

امروزه از روش جدیدی برای شستشوی مبلمان به نام نانوشویی استفاده می‌شود. این روش مزیت‌های بی‌شماری دارد که شامل سرعت بیشتر در تمیز کردن، ماندگاری تمیزی، جلوگیری از ایجاد قارچ و بیدزدگی، خاصیت خوشبوکنندگی و مهم‌تر از آن محافظت از مبلمان می‌باشد. البته ناگفته نماند که این مواد هزینه بیشتری نیز دارند و بهتر است در شرایطی که مبل حساسیت بیشتری داشته و یا میزان استفاده از آن زیاد باشد از این روش استفاده گردد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شستشوی مبل با مواد شوینده نانو به وب سایت قالیشویی توحید  مراجعه نموده و از سایر خدمات ما نیز مطلع شوید.

 

کلمات کلیدی : شستشوی مبل با مواد شوینده نانو