مبل چرمی یا پارچه ای؟ کدام بهتر است؟

سه شنبه 13 شهریور 1403
نوشته شده توسط مدیریت .
0 نظر
 مبل چرمی یا پارچه ای؟ کدام بهتر است؟

وقتی نوبت به انتخاب مبل عالی برای منزل می رسد، یکی از مهم ترین تصمیماتی که با آن روبرو خواهید شد انتخاب مبلی با متریال مناسب است. با وجود تنوع و مدل های مختلف موجود دربازار این انتخاب می تواند گیج کننده و چالش برانگیز باشد.
دو متریال رایجی که هنگام خرید مبل با آنها روبرو می‌شوید مبل های چرمی و پارچه ای هستند اما کدام انتخاب بهتر است؟
بطور قطعی نمی ‌توان به این سوال پاسخ داد چون هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه، در ادامه این مطلب  ویژگی های هر کدام را مورد  بررسی قرار می‌دهیم‌ و در اینصورت با شناخت و آگاهی از مزایا و معایب هر کدام قادر خواهید بود مناسب ترین گزینه را برای مبلمان خود انتخاب کنید. 

مبلمان چرمی

اگر به دکوراسیون کلاسیک و شیک علاقمند هستید، می ‌توانید در انتخاب مبل از مبلهای چرمی استفاده کنید. در ادامه به معایب و مزایای این نوع مبلمان می ‌پردازیم:

مزایای مبلمان چرمی

از مزایای مبل های چرمی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    داشتن ظاهری شیک: مبل های چرمی به دلیل ظاهر شیک و لوکسی که دارند زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل شما می بخشند.
•    مقاوم و با دوام بودن: مبل های چرمی به دلیل دوام و طول عمر بالا معروف هستند. چرم یکی از بادوام ‌ترین پارچه‌های موجود است و به راحتی می‌ تواند تا سال‌ها ماندگاری داشته باشد.
•    نگهداری آسان : مبل های چرمی براحتی با یک پارچه نرم تمیز می شوند و اینکه چرم در برابر آب و رطوبت مقاوم تر از پارچه است، به این معنی که دیگر نگران ریختن نوشیدنی ها روی مبل توسط کودکان کوچکتان نخواهید بود.
•    سلامتی: در مبل های چرمی الیاف مصنوعی و یا مواد شیمیایی استفاده نشده به همین دلیل گرد و غبار به داخل منافد نفوذ نمی کنند و باعث ایجاد آلرژِی و حساسیت نیزنمی شوند.

معایب مبلمان چرمی

از معایب مبلمان چرمی که باید در انتخاب مبل به آنها توجه داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    قیمت بالا: مبل ‌های چرمی نسبت به مبل های پارچه ای قیمت بالاتری دارند.
•    جابجایی سخت : به دلیل سنگین و حجیم بودن آنها  جابجایی مبل های چرمی ممکن است دشوار باشد.
•    حساسیت به نور خوشید و رطوبت: مبلهای چرمی اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند ممکن است پوسته پوسته شوند و در معرض رطوبت زیاد خشک می شوند و ترک می خورند و به همین دلیل هزینه نگهداری بالاتری نسبت به مبل های پارچه ای دارند.
•    تنوع کم: مبل های چرمی تنوع کمی در رنگ و طرح دارند، برای همین گزینه های کمتری برای انتخاب رنگ و طرح مبل های چرمی وجود دارد.

 

معرفی مبلمان چرمی و مزایا و معایب آن

 

مبل های پارچه ای 

به دلیل تنوع در طرح و مدل های پارچه های رو مبلی این نوع مبل ها، افراد در انتخاب مبل بیشتر علاقمند به مبل‌های پارچه ای هستند. این نوعه متریال نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

مزایای مبلمان پارچه ای 

مزایای مبل های پارچه ای شامل:

•    طیف رنگی متنوع: بخاطر تنوع در رنگ و طرح های پارچه های رومبلی انتخاب بسیاری از افراد هست و هر فردی با هر نوع سلیقه ای می تواند طرح و رنگ مورد نظر خود را انتخاب و پیدا کند.
•    قیمت مناسب و مقرون بصرفه : مبل های پارچه ای قیمت مناسب ‌تری نسبت به مبل های چرمی دارند. اگر می خواهید در هزینه مبل خود صرفه جویی کنید، مبل پارچه ای می تواند بهترین گزینه برای انتخاب مبل منزل شما باشد. مبل های پارچه ای در عین ارزان و مقرون بصرفه بودن، اما همچنان در هر خانه مدرنی فوق العاده به نظر می رسند.
•    قابلیت شستشو: در صورت کثیف شدن مبل های پارچه ای براحتی با مواد شوینده مخصوص مبل قابل شستشو هستند. در صورت نیاز به شستشوی مبلمان منزل خود می توانید به یک مبل شویی حرفه ای مراجعه کنید.
•    نرمی و راحتی: به دلیل انعطاف پذیری و لطافت پارچه، مبل های پارچه ای برای نشستن راحت ترهستند.

معایب مبل های پارچه ای 

برخی از معایب این نوع مبلمان شامل موارد زیر می شود:

1-از معایب مبل های پارچه ای اینکه به علت داشتن منافذ ریز گرد و غبار و پرز و موی حیوانات خانگی  را براحتی به خود جذب می کند که می تواند باعث ایجاد حساسیت و آلرژِی در افراد شود .
2- مبل های پارچه ای مایعات را ازخود عبور می دهند که باعث ایجاد لکه می شود و گاهی اوقات با شستشو لکه های ایجاد شده بسختی برطرف می شوند. در صورت بروز این مشکل می ‌توانید به سایت قالیشویی توحید مراجعه کنید که یکی از خدمات ارائه شده این مجموعه مبل شویی حرفه ای می باشد. 

 

مزایا و معایب مبل پارچه ای

 

نکات کلیدی در انتخاب مبل

نکاتی که در خرید و انتخاب مبل باید به آنها توجه داشت:
با توجه به شناخت نیازهای خود می توانید مبلمان مناسب و درستی را برای منزل خود انتخاب کنید در این قسمت به بعضی از آنها اشاره می کنیم.
شرایط آب و هوایی: هنگام انتخاب بین مبل چرمی و پارچه ای، مهم است که شرایط آب و هوایی محل سکونت خود را در نظر بگیرید، چرم نسبت به شرایط محیطی شدید، به ویژه رطوبت بالا حساس است. چرم در هوای گرم بسیار داغ و در هوای سرد بسیار سرد می‌شود و در هر دو صورت استفاده از مبل چرمی راحت نخواهد بود.
دکوراسیون: اگر به دنبال دکوراسیون شیک و کلاسیک هستید مبل چرمی می ‌تواند انتخاب بهتری باشد ولی اگر به دنبال سبکی مدرن هستید مبل های پارچه ای با رنگهای جذاب بهترین گزینه می‌ تواند باشد.
بودجه: مبل های پارچه ای ارزانتر از مبلهای چرمی هستند؛ اگر بودجه شما محدود است می ‌توانید مبلمان پارچه ای را انتخاب کنید.
فضای داخلی : اگر منزل و آپارتمان کوچکی دارید مبلمان چرمی انتخاب مناسبی نیستند طراحی این نوع مبلمان فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

جمع بندی 

درمتن فوق در پاسخ به سوال اینکه مبل چرمی بهتر است یا مبل پارچه ای، به ویژگیها و مزایا و معایب هر کدام پرداختیم؛  با اینکه مبل های لوکس چرمی و پارچه ای هر دو مزایای خاص خود را دارند، ما یکی را بر دیگری توصیه نمی‌کنیم.
در نهایت، انتخاب بین مبل های چرمی و پارچه ای به سلیقه فردی، سبک زندگی و بودجه شما بستگی دارد. اولویت های خود را ارزیابی کنید و عوامل ذکر شده در این راهنما را در انتخاب مبل در نظر بگیرید تا تصمیمی درست، متناسب با نیازهای خود بگیرید. 


 

کلمات کلیدی : مبل چرمی یا پارچه ای