راهنمای خرید بهترین پودر قالیشویی

دوشنبه 28 خرداد 1403
نوشته شده توسط مدیریت .
0 نظر
راهنمای خرید بهترین پودر قالیشویی

شستن فرش یا همان فرش‌شویی یکی از پراهمیت‌ترین آیتم‌های مربوط به نظافت خانه‌های ایرانی است. خانواده‌های ایرانی که به تمیزی و بهداشت پایبند هستند، حداقل سالی یک بار به این امر می‌پردازند. قالیشویی‌ها نقش بسیار سازنده‌ای در اجرای این مهم دارند. بنابراین شستشو چه به صورت دستی در منزل و چه به صورت تخصصی توسط قالیشویی به مصالح مخصوص خود نیاز دارد. پودر تمیز کننده فرش به عنوان عاملی اصلی چگونه انتخاب شود تا نتیجه موردپسند حاصل گردد؟ با ما همراه باشید.

نقش پودر قالیشویی در شستشوی فرش

با گسترش زندگی آپارتمانی و پیدایش دو عامل اساسی، نقش قالیشویی در زندگی ایران و ایرانی پررنگ شد. این دو عامل عدم فضای لازم برای شستشو و مشغله زیاد مردم، معرفی می‌گردد. پس قالیشویی‌ها به عنوان یک آیتم پرکاربرد در زندگی پاکیزه‌جویان نقش حائز اهمیتی دارند. آن‌ها برای شستشوی انواع فرش یا موکت شویی از پودر قالیشویی بهره می‌گیرند. چربی زدایی، لکه بری، تمیزی فوق‌العاده و درخشندگی نتایج استفاده از پودرهای تمیز کننده هستند. به طور کلی مواد تمیز کننده می‌توانند شامل شامپو فرش، پودر شستشو، کلر و گندزدا باشند. این مواد که در قالیشویی‌ها به صورت فله استفاده می‌شوند، وظایف مهمی بر عهده دارند. قابلیت‌های کاربردی پودرها این امکان را به وجود می‌آورد که انواع لکه‌ها اعم از آدامس، نوشیدنی، و مواد دارای رنگ‌دانه، مایعات شیرین و دیگر معضلات از فرش، قالی یا موکت پاک شوند. نکته بسیار کلیدی اینکه یک پودر قالیشویی همچنان که نقش خود را ایفا می‌کند باید در تثبیت رنگ فرش و عدم تخریب بافت و الیاف آن کوشا باشد. همچنین تمامی ایده‌آل‌های لازم برای راضی نگه داشتن یک قالیشویی زبده را مهیا کند. زیرا یک قالیشویی باوجدان هرگز کیفیت را فدای کمیت نمی‌کند و از پودرهای بی‌کیفیت و ارزان قیمت که به بافت فرش آسیب می‌رساند، استفاده نمی‌کند.

 

انتخاب بهترین پودر قالیشویی برای فرش

 

قالیشویی ها چگونه با پودر قالیشویی معجزه می کنند؟

در بخش قبل به مورد مهمی اشاره کردیم. اینکه قالیشویی‌های معتبر هرگز مواد شوینده نامرغوب که ممکن است برای بافت فرش مخرب باشند، خریداری نمی‌کنند. قالیشویی توحید که معرف خانه‌داران و کاربران نکته‌سنج است، پودر قالیشویی خود را از کارخانه‌های به خصوص تهیه می‌کند. این قالیشویی عقیده دارد که مواد شوینده باید با توجه به نوع کاربری انتخاب گردد. به عنوان نمونه پودر یا مواد شوینده‌ای که برای فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود با نوع ابریشمی یا دستی متفاوت است. معجزه پودر قالیشویی وقتی نمایان می‌شود که قالیشویی بتواند تفاوت شستشوها و تنوع لکه‌ها یا کثیفی‌ها را از هم تشخیص دهد. این‌گونه تیم او قادر است علاوه بر حفظ و نگهداری فرش اعم از قدیمی یا جدید، ذره ذره الیاف و تار و پود آن را درخشان کند. مصرف‌کننده یا همان قالیشویی باید بتواند پودر را از کارخانه مجرب تهیه نماید تا آنزیم‌های مواد شوینده مناسب در تار و پود فرش‌ها نفوذ کند. پس از آن شاهد خواهید بود که فرشی که به علت سیاهی و کثیفی نمای بدی به خانه داده بود، دلیل نمای خوب خانه می‌شود.

راهنمای خرید بهترین پودر قالیشویی

بیایید با هم پودر خوب را تعریف کنیم. یک پودر قالیشویی خوب می‌تواند شستشوی قالی، فرش یا موکت شویی را به نحو احسنت انجام دهد. یعنی پس از آن‌که عملیات شست و شو پایان یافت، پاکیزگی فرش کاملاً عیان باشد. فرش‌های تمیز درخشان هستند و رایحه خوبی از آن‌ها به مشام می‌رسد. انواع پودرهای قالیشویی با متدهای خاصی تولید می‌گردند. به طور معمول این مواد در بازار یافت نمی‌شوند پس خانه‌داران نخواهند توانست به راحتی این پودرها را تهیه کنند. اینجاست که نقش قالیشویی آشکار می‌شود، زیرا آن‌ها می‌توانند مواد شوینده فله را در حجم بسیار بالا و با کیفیتی مثال زدنی خریداری نمایند. در این مقوله باید مراقب باشید که در تله نیفتید. زیرا پودرهای قالیشویی و رخت‌شویی از لحاظ ظاهری به هم شبیه هستند اما تفاوت‌های ویژه‌ای با هم دارند. پودرهای قالیشویی از قدرت بالاتری برخوردار هستند. اکثر آنان دارای مواد شیمیایی مخصوصی هستند که فقط متخصصان این حوزه می‌دانند چگونه مقدار آن را برای شستشو محاسبه کنند. یک اشتباه کوچک در انتخاب شوینده یا مصرف بیش از حد از آن می‌تواند بر فرش اثر مخرب بگذارد. زردی، کثیفی، آسیب به ریشه فرش و خرابی قالی از نتایج استفاده از پودر نامناسب است. علاوه بر این موارد، در هنگام خرید پودر قالیشویی مناسب باید نکات زیر را در نظر داشت:

•    انتخاب برند مناسب

همان‌طور که برای شستشوی بدن یا پوست، کارخانه‌های به نامی فعالیت می‌کنند برای شستشوی فرش نیز قوانینی وجود دارد. کارخانه‌های تولیدکننده مواد شوینده فرش دارای برندهای نامی است. کسانی که به سلامت و پاکیزگی فرش اهمیت می‌دهند، پودر قالیشویی را از درگاه مناسب خریداری می‌کنند.

•    تشخیص نوع کاربری پودر

فرش‌هایی که برای شستشو به قالیشویی‌ها تحویل داده می‌شوند، دارای انواع گوناگونی هستند. فرش، قالی، قالیچه و موکت همچنین مبل‌ها موارد شستشو در قالیشویی‌ها را تشکیل می‌دهند. همچنین آن‌ها خود به دسته‌های متفاوت دستباف قدیمی، جدید، ماشینی، ابریشمی و انواع دیگر تقسیم می‌شوند. یک پودر قالیشویی صحیح برای هر کدام از این آیتم‌ها، آنزیم‌ها و پاک‌کننده‌های مجزا دارد. قالیشویی مجرب نیز هرگز از ترکیب نادرست و غلط استفاده نمی‌کند.

•    تعیین میزان پودر و تمیز کننده

در قالیشویی‌های معتبر، کارکنان مجرب و تحصیل‌کرده کار می‌کنند. آن‌ها به خوبی آموزش دیده‌اند تا بدانند میزان استفاده یا اصطلاحاً دوز مصرفی پودر چقدر است. زیرا با کم و زیاد شدن میزان پودر ممکن است نتیجه کار نامطلوب از کار درآید.

•    تنوع پودرها

شوینده‌ها و تمیز کننده‌های فرش در انواع متفاوتی تولید می‌گردند. به عنوان مثال پودرهایی وجود دارند که دارای رنگ‌دانه‌های سفید یا رنگی هستند. آن‌ها همان صابون‌های قدیمی‌اند که به شکل جدید تغییر کاربری می‌دهند. برخی از پودرها برای فرش ابریشمی به فروش می‌رسند و برای شستشوی آن‌ها باید از شوینده مخصوص و ویژه استفاده کرد. به همین دلیل است که یک قالیشویی مشتری‌مدار در انتخاب پودر قالیشویی به عنوان مهم‌ترین ابزار کار دقت می‌کند. زیرا وظیفه او تنها شستشوی فرش نیست بلکه عوامل مختلفی در کار او تأثیر دارند. عدم لکه یا زردی، زبری و خشکی قالی به هنگام تحویل به مشتری نقش دارند.

•    حفظ کیفیت و ساختار فرش

داشتن فرمولاسیون منحصربه‌فرد سبب می‌شود تا فرش‌ها درخشان و زیبا به مشتری تحویل داده شوند. یک پودر قالیشویی مرغوب علاوه بر پاک کردن فرش‌ها از گرد و غبار و کثیفی، آن‌ها را نرم و درخشان می‌کند. قالیشویی‌های خوش‌آوازه تلاش می‌کنند تا بهترین پودر ایرانی یا خارجی را به کار گیرند.

 

 

 

نحوه استفاده پودر تمیز کننده برای فرش و موکت

پس از آن‌که اولین قدم به خوبی انجام شد، کار شستشوی فرش آغاز می‌گردد. قدم اول انتخاب شوینده با کیفیت و متناسب با نوع فرش است. هنگامی که گرد و غبار اولیه فرش‌ها با مکنده‌های قوی انجام شد، میزان موردنیاز پودر قالیشویی با آب مخلوط می‌گردد. سپس محلول توسط دستگاه یا به صورت دستی بر فرش‌ها قرار داده می‌شود. در قالیشویی‌ها که برس‌های مخصوص وجود دارد طی زمان مشخصی، پودرها بر فرش مانده و مالیده می‌شوند. هنگامی که پودرها به طور کامل در تار و پود فرش جذب شدند، مکنده‌های مخصوص کف را از فرش جمع‌آوری می‌کنند و با آب می‌شویند. مرحله نهایی نیز خشک شدن است که در قالیشویی‌ها به طور معمول با دستگاه انجام می‌گردد.

نتیجه گیری

در این مبحث به معرفی و نحوه انتخاب بهترین پودر قالیشویی پرداخته شد. زیرا پودرهای قالیشویی خوب نقش بسیار مؤثری در نگهداری، تمیزی و زیبایی فرش دارند. برای آن‌که کیفیت فرش‌ها به خوبی حفظ شود و درخشان نیز باشند، باید یک مرکز قالیشویی متخصص و زبده انتخاب کرد. قالیشویی توحید با داشتن بهترین تجهیزات، نیروی کار مجرب و شعب قابل دسترس پذیرای انواع فرش، قالی و سرویس مبلمان هم‌وطنان دوستدار پاکیزگی است.
 

کلمات کلیدی : بهترین پودر قالیشویی