راهنمای شستشوی مبل چستر

چهارشنبه 13 مهر 1401
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
راهنمای شستشوی مبل چستر

داشتن مبلمانی از جنس چرم با دکمه‌های لمسه‌کاری شده و بازوهایی بلند و رول آرزوی هر شخص مدرن پسندی است. اولین چیزی که به ذهن اغلب افراد خطور می‌کند این است که نحوه شستشوی مبل چستر چگونه است؟ آیا می‌توان آن را شست؟ چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟ قطعا می‌دانید شستشوی به موقع و اصولی بر عمر و دوام مبلمان می‌افزاید. در این مطلب از سایت قالیشویی توحید با ما همراه باشید تا راهنمایی جهت شستشوی این نوع مبلمان بیان کنیم.

از داشتن مبلمانی زیبا تا شستشوی مبل چستر 

شستشوی مبل چستر بسته به نوع و جنس آن متفاوت است. جنس معمول مبل‌های چستر چرم تیره است ولی در بازار، مبل‌های چستر از جنس کتان، نانو و مخمل نیز یافت می‌شود. علاوه بر تنوع جنس رویه، تنوع رنگ‌های آن نیز بسیار زیاد است و این امر سبب شده است مشتریان بتوانند بر اساس علاقه و سبک دکوراسیون منزل خود چستر مورد نظرشان را تهیه کنند. نحوه تمیز کردن و شستن مبل‌های چستر بر اساس جنس رویه آن کاملا متفاوت است. شستشوی چستر بر اساس جنس رویه نیاز به استفاده از ماده شوینده مخصوص هر جنس دارد، به همین دلیل همیشه قبل از شروع کار شستشو اطلاعات جامع و کاملی از جنس و نحوه شستشوی مبل خود به دست آورید تا مبلمان شما از هرگونه آسیب احتمالی در امان باشد.
در ادامه این مطلب از قالیشویی توحید شما را با روش‌ها و نکات مهم در شستن انواع جنس رویه این مبلمان آشنا می‌کنیم.

مبل چستر را چطور بشوییم؟

تمیز کردن مبل چستر چرمی

در ابتدا به کمک یک جاروبرقی گرد و غبار روی سطح مبل را کاملا تمیز کنید. مبل‌های چستر دارای سطحی پر از پستی و بلندی، فرورفتگی و برآمدگی هستند به همین دلیل در هر گوشه و کنار آن احتمال وجود گرد و غبار وجود دارد. پس در کشیدن جاروبرقی دقت کنید تا بتوانید تمام قسمت‌های مبل را از گرد و غبار و آلودگی پاک کنید. 
در این مرحله از شستشوی مبل چستر باید به وسیله یک دستمال مرطوب سطح مبل و تمام فرورفتگی‌‌های موجود در آن را به آرامی تمیز کنید. قبل از انجام این کار از لک نشدن مبل توسط دستمال مرطوب مطمئن شوید. چرم به مواد شوینده شیمیایی بسیار حساس است و با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی دچار ترک می‌شود، پس تا حد امکان برای شستن این مدل از مبلمان از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید.

نکاتی مهم در راستای نگهداری بهتر از مبل چستر چرمی

1.    سعی کنید حداقل ماهی یک بار مبل‌های خود را به روش گفته شده تمیز کنید تا درخشندگی و تمیزی آن همیشگی شود. 
2.    استفاده از واکس مخصوص چرم بعد از شستن مبل چستر چرمی را فراموش نکنید.
3.    مبل چستر خود را در مقابل نور خورشید، شومینه، رادیاتور و دستگاه تهویه مطبوع قرار ندهید زیرا چرم بسیار حساس است و بعد از مدتی ممکن است سطح آن ترک بخورد و پوسته پوسته شود.

تمیز کردن مبل چستر پارچه‌ای

شستشوی مبل چستر پارچه‌ای نیز همانند نوع چرمی آن نیاز به استفاده از جاروبرقی برای زدودن گرد و غبار دارد. سعی کنید تمام فرورفتگی‌های موجود در سطح مبل را با دقت جارو کنید تا کوچک‌ترین گرد و غباری باقی نماند.
در این مرحله محلولی تمیزکننده درست کنید، این محلول ترکیبی از دو فنجان آب با یک قاشق غذاخوری مایع شوینده و یک قاشق غذاخوری سرکه است. سپس با استفاده از یک دستمال تمیز که بهتر است از جنس میکروفایبر باشد سطوح کثیف و تیره مبل را تمیز کنید. سابیدن بیش از حد لکه باعث آسیب رسیدن به بافت پارچه خواهد شد پس این نکته را نیز در نظر داشته باشید‌.
در پایان کار سطح مبل را با استفاده از یک دستمال نرم و مرطوب به خوبی تمیز کنید تا اثرات باقیمانده از مواد شوینده به طور کامل برطرف شود. تا خشک شدن کامل مبل صبر کنید، حتی می‌توانید برای تسریع در این کار از پنکه نیز استفاده کنید.

تمیز کردن مبل چستر مخملی

شستشوی مبل چستر مخملی نیز مانند انواع دیگر نیاز به جاروبرقی کشیدن با دقت زیاد دارد. تمامی درز‌ها، فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های سطح مبل باید گردگیری و تمیز شوند. 
سپس باید توسط یک برس نرم سطح پرزدار مخمل را از هرگونه گرد و غبار و آلودگی تمیز کنید.
لکه‌های موجود بر روی سطح مخمل را به آرامی توسط یک دستمال نرم مرطوب پاک کنید. زیاد مالیدن دستمال به سطح مخمل باعث از بین رفتن پرزهای آن می‌شود.
از قرار دادن مبل مخمل چستر در مقابل آفتاب جدا خودداری کنید زیرا نور خورشید باعث کمرنگ شدن مخمل و از بین رفتن زیبایی آن خواهد شد.

مبل چستر مخملی را چطور بشوییم؟

برای داشتن مبل چستری تمیز و درخشان این کارها را انجام بده

شستشوی مبل چستر را جدی بگیرید و سعی کنید مبل چستر چرمی خود را مرتبا تمیز و واکس بزنید زیرا دوام و زیبایی این مبلمان بسیار به طرز نگهداری و رسیدگی آن بستگی دارد.
•    به طور منظم و دقیق سطح مبل را جاروبرقی بکشید این کار از تجمع گرد و غبار و کثیفی در حفره‌های مبل جلوگیری می‌کند.
•    بر روی مبل‌های چستر چرمی به طور مرتب دستمال مرطوب بکشید زیرا این کار از کدر و تیره شدن مبل جلوگیری می‌کند. 
•    از شستن مبل با مواد شوینده شیمیایی و قوی جدا پرهیز کنید زیرا این مواد باعث تخریب بافت پارچه و چرم می‌شوند. 
•    در نگهداری و حفظ تمیزی مبلمان چستر چرم با رنگ روشن بیشتر دقت کنید زیرا ممکن است رنگ لباس افراد را به خود بگیرد و خیلی زود چرک و کثیف شود.

نتیجه گیری

شستشوی مبل چستر اگرچه در ظاهر ممکن است آسان به نظر برسد اما دارای پیچیدگی‌های خاصی است که نیاز به مهارت و دقت دارد. امروزه دستگاه‌های مبل شویی بسیار حرفه‌ای وجود دارند که به آسانی و با کیفیت بالا کار شستشوی مبل را انجام می‌دهند. قالیشویی توحید در این راستا خدمات بی‌نظیری را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این قالیشویی علاوه بر شستشوی دقیق فرش‌، موکت و پرده، شستشوی انواع مبلمان شما را نیز به عهده می‌گیرد. مبل چستر شما از هر جنسی که باشد قالیشویی توحید با استفاده از تجهیزات پیشرفته و به روز و مواد شوینده درجه یک قادر است آن‌ها را تمیز کرده و مانند روز اول به شما تحویل دهد. شما می‌توانید برای ثبت سفارش خود با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و شستشوی تخصصی و حرفه‌ای مبلمان چستر خود را به این قالیشویی و تیم مجرب آن بسپارید. 


 

کلمات کلیدی : شستشوی مبل چستر