هزینه موکت شویی به چه عواملی بستگی دارد؟

دوشنبه 16 آبان 1401
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
هزینه موکت شویی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه موکت شویی به چه عواملی بستگی دارد؟ اگر شما نیز به فکر شستشوی موکت‌های خود هستید حتما با این سوال در ذهن خود مواجه شده‌اید. یکی از خدمات مهمی که توسط قالیشویی‌ها‌ ارائه می‌شود، شستشوی موکت است. شستشوی موکت نیز مانند شستشوی فرش، مبل و پرده و … باید به صورت اصولی و تخصصی صورت گیرد زیرا در غیر این صورت احتمال آسیب رسیدن به بافت موکت وجود دارد. به همین دلیل این کار حساس و مهم را باید به کاردان آن یعنی یک قالیشویی معتبر و کاربلد سپرد.
قالیشویی توحید با بهره بردن از تجهیزات و دستگاه‌های مدرن و به روز آماده خدمت رسانی در تمامی زمینه‌های مورد نیاز شما از جمله شستشوی موکت است. در ادامه شما را با مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت و هزینه شستشوی موکت آشنا می‌کنیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت موکت شویی

هزینه موکت شویی به پارامترها و فاکتورهای متعددی وابسته است. از جمله مهم‌ترین عوامل مؤثر بر تعیین نرخ و هزینه شستشوی موکت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
●    جنس و متراژ موکت‌
●    نوع موکت (نمدی، کبریتی، طرح فرش، چمن مصنوعی و ...)
●    رنگ موکت
●    نوع مواد شوینده مورد استفاده
●    نحوه خدمات رسانی شرکت قالیشویی
●    روش شستشوی موکت که سنتی باشد یا مکانیزه
●    نوع دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده در شستشو
●    هزینه حمل‌ونقل و …
هرکدام از این موارد می‌تواند در تعیین قیمت شستشوی موکت بسیار مؤثر و تاثیرگذار باشد. همچنین باید در نظر داشت که هزینه شستن موکت در محل متفاوت و نسبت به هزینه شستشوی موکت در قالیشویی کمی بیشتر است. در ادامه در مورد شستشوی موکت در محل بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هزینه موکت شویی در محل

تضمین سلامت موکت پس از شستشو چه ضرورتی دارد؟

هزینه موکت شویی در صورتی که به یک قالیشویی معتبر پرداخت شود در واقع نوعی صرفه‌جویی خواهد بود، چرا که بافت موکت مانند بافت فرش حساس بوده و نیاز به مراقبت دقیق هنگام شستشو دارد. در صورتی که به روش نادرستی شسته شود به بافت آن آسیب وارد خواهد شد. به همین دلیل لزوم استفاده از یک قالیشویی معتبر با دستگاه‌های پیشرفته و مدرن ضرورت پیدا می‌کند. در مجموعه‌ معتبر قبل از شروع مراحل شستشو جنس، رنگ، نوع و متراژ موکت به خوبی بررسی می‌شود. این کار برای تضمین سلامت موکت بعد از شستشو انجام خواهد شد. علاوه بر شستشو و تمیز کردن موکت خدماتی نظیر لکه بری و ترمیم نیز در این مجموعه‌های پیشرفته بر روی موکت انجام می‌شود. همه این عوامل علاوه بر افزایش عمر مفید موکت باعث بالا رفتن هزینه شستشوی آن نیز خواهد شد.

خدمت شستشوی موکت در محل

هزینه موکت شویی در محل نیز برای بسیاری از افراد مورد سوال است. در این بخش به بررسی دقیق‌تر این موضوع پرداخته‌ایم. موکت به عنوان یک کفپوش قدیمی و پرطرفدار همواره در بسیاری اماکن نظیر منازل، مساجد، ادارات و … کاربرد داشته است. از موکت به طور گسترده در محل‌های عمومی و منازل استفاده می‌شود به همین دلیل جهت رفاه حال افراد، خدمت شستشوی موکت در محل به وجود آمد. زیرا جابجایی و انتقال موکت‌هایی با متراژ بالا به قالیشویی جهت شستشو، کار نسبتا دشواری بود. گاهی  مواقع نیز موکت را با چسب در محل خود ثابت می‌کنند، در چنین مواردی نیز تنها راه چاره شستشو در محل است. نتیجه نهایی شستشوی موکت در محل به عواملی نظیر مراحل شستشو، نوع مواد شوینده و مهارت و تخصص اجراکنندگان موکت‌ شویی در محل بسیار وابسته است.
به طوری که اگر یکی از موارد گفته شده از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، نتیجه نهایی چندان دلچسب نخواهد بود. پیدا کردن یک قالیشویی متخصص که از تجهیزات مدرن شستشوی موکت در محل نیز برخوردار باشد همواره دغدغه بسیاری از افراد بوده است. این خدمت توسط مجموعه‌های سنتی و قدیمی ارائه نمی‌شود و تنها یک قالیشویی با تجهیزات مکانیزه و مدرن قادر به انجام این خدمت است. شستشوی موکت در منزل نیاز به رعایت اصول و قواعدی دارد که علاوه بر تمیزی موکت به سایر وسایل موجود در خانه آسیبی وارد نشود. همچنین بعد از شستشوی موکت باید فضایی برای خشک شدن آن وجود داشته باشد تا رطوبت در آن باقی نماند.

هزینه موکت شویی در محل چقدر است؟

شستشوی موکت در محل متری چند؟

هزینه موکت شویی در محل نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال جنس و متراژ موکت در تعیین نرخ شستشو بسیار مهم است. همچنین نوع و مقدار مواد شوینده مورد نیاز برای هر متر مربع موکت نمدی، کبریتی، پرز بلند و موکت پرز کوتاه، طرح فرش، چمن مصنوعی، طرح‌دار و … نیز از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت شستشوی موکت در محل است. اما به طور کلی نرخ شستشوی موکت در محل دارای محدوده‌ مشخصی است که با توجه به فاکتور‌های گفته شده کمی متغیر خواهد بود.

نتیجه گیری

هزینه موکت ‌شویی همان طور که گفته شد می‌تواند با توجه به عوامل متعدد تغییر کند. با این وجود در صورتی که شستن موکت‌های خود را به یک قالیشویی معتبر و مطمئن سپرده باشید پرداخت این هزینه در مقابل خدمات با کیفیتی که دریافت خواهید کرد بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود. چرا که تجهیزات و دستگاه‌های مدرن و پیشرفته سبب می‌شوند شستشو با دقت و ظرافت انجام شود و به تار و پود موکت آسیبی وارد نشود و متحمل خسارت نشوید. علاوه بر این شاهد تمیزی و زیبایی مجدد در موکت‌های خود خواهید بود. پس بهترین نتیجه را همیشه از بهترین قالیشویی بخواهید.
 

 

کلمات کلیدی : هزینه موکت شویی