خشکشویی مبل تخت خوابشو در منزل چگونه است؟

دوشنبه 9 آبان 1401
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
خشکشویی مبل تخت خوابشو در منزل چگونه است؟

خشکشویی مبل تخت خوابشو چگونه است؟ آیا می‌توان مبل تخت خواب شو را در منزل تمیز کرد؟ یکی از پرکاربردترین وسایل منزل، این نوع مبلمان است که امروزه در دکوراسیون منازل از آن به وفور استفاده می‌شود. به دلیل استفاده دوگانه از این مدل‌ها، این مبلمان خیلی زود کثیف می‌شوند و نیاز به شستشو پیدا می‌کنند.‌ اما با شستشوی مبل تخت خوابشو در منزل آشنایی دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد خشکشویی این نوع مبل بیشتر بدانید.

خشکشویی مبل تخت خوابشو در منزل

به دلیل وزن زیاد این مبلمان نسبت به انواع معمولی حمل و نقل و شستشوی آن‌ها سخت‌تر است. مبل‌های تخت خوابشو به صورت تک نفره، دو نفره و سه نفره در بازار موجود هستند که شستشوی آن‌ها به دلیل وزن زیاد  مشکل است. برخی از قالیشویی‌های مطمئن سرویس شستشوی مبل تخت خوابشو دارند و با استفاده از دستگاه مخصوص نظافت و خشکشویی مبلمان را در منزل انجام می‌دهند. اما در صورتی که قصد دارید خودتان در منزل این کار را انجام دهید باید چند نکته مهم را رعایت کنید تا به مبل شما آسیبی وارد نشود. در ادامه این مطلب شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

نحوه شستشوی مبل تخت خوابشو

خشکشویی مبل تخت خوابشو به چه صورت انجام می‌شود؟ همانطور که می‌دانید مبل‌های تخت خوابشو اجزای مختلفی دارند که هنگام شستشو باید قطعات آن را از هم جدا کرد. بخش‌هایی از مبل که جدا می‌شوند شامل کوسن‌ها، روکش و پشتی‌های مبل است. جزئیات شستشوی مبل تخت خوابشو به صورت راهنما در اکثر مواقع زیر مبل یا پشت آن نوشته شده است. این اطلاعات شامل نوع ماده شستشویی که می‌توان از آن استفاده کرد و نحوه شستشو است. استفاده از راهنمای شستشوی مبل تخت خوابشو اهمیت زیادی دارد زیرا بعضی از پارچه‌ها را نمی‌توان با آب و هر ماده شوینده‌ای شست و حتما می‌بایست به روش خشکشویی آن‌ها را تمیز کرد. نحوه انجام مبل شویی تخت خوابشو به شرح زیر است:

خشکشویی مبل تخت خوابشو و نکات آن

تمیز کردن گرد و خاک از مبل تخت خوابشو

ابتدا بعد از جدا کردن قطعات مبل از یکدیگر، باید گرد و خاک موجود در مبل را بگیرید. جدا کردن آلودگی‌ها و غبار از روی مبل اهمیت زیادی دارد چون در فرآیند شستشو ایجاد مشکل می‌کند و کار سخت‌تر می‌شود. با استفاده از جارو برقی می‌توانید غبارروبی مبل را به راحتی انجام دهید. برای اینکه به تمام قسمت‌های مبل دسترسی داشته باشید حتما آن را به صورت کامل جدا کنید، سپس با استفاده از جاروبرقی تمام قسمت‌های مبل را تمیز کرده و آلودگی و گرد و خاک موجود در آن را بگیرید.

روش‌های شستشوی مبل تخت خواب شو

در ادامه روش‌های شستشو این نوع مبلمان را بیان می‌کنیم:

استفاده از شامپو و آب

ابتدا شامپو و آب ترجیحا ولرم را با هم ترکیب کنید سپس با استفاده از یک اسفنج بزرگ خیلی آرام کف تولید شده از ترکیب را روی مبل بکشید. برای خشک کردن و پاک کردن این کف‌ها می‌توانید از یک ابر یا اسفنج خشک استفاده کنید.

استفاده از بخار شور

یکی از روش‌های سریع و آسان برای شستن مبل تخت خوابشو استفاده از بخار شور است.‌ این وسیله مبل را به راحتی تمیز می‌کند و لکه‌های آن را از بین می‌برد.

استفاده از شامپو فرش

استفاده از شامپو فرش برای شستن این نوع مبل روش بسیار مناسبی است، اما باید شامپو فرشی که انتخاب می‌کنید مرغوب و باکیفیت باشد تا آسیبی به بافت پارچه وارد نکند.‌ شامپو فرش‌هایی که نانو هستند نسبت به نوع معمولی آن بهتر و مناسب‌تر هستند. ترجیحا هنگام استفاده از شامپو فرش حتما روی قسمت کوچکی از مبل آن را امتحان کنید تا باعث بروز آسیب و از بین رفتن رنگ مبل نشود.

قالیشویی مطمئن

یکی از راه‌های مطمئن و کم دردسر سپردن مبل تخت خوابشو به قالیشویی است. اکثر قالیشویی‌ها مجهز به دستگاه‌های شستشوی مبل در منزل هستند. شستن مبل با کمک قالیشویی در منزل احتمال خرابی و پارگی مبل را به حداقل می‌رساند و به دلیل نظارت خود مشتری روی نوع شستشو از بابت تمیزی و چروک نشدن مبل اطمینان حاصل می‌شود.

استفاده از آبلیمو و جوش شیرین

این روش بیشتر مناسب مبل‌هایی است که جنس مخمل دارند. در این نوع شستشو بهتر است دو قاشق جوش شیرین را با یک پیمانه آبلیمو مخلوط کنید، سپس با استفاده از یک اسفنج یا ابر این مواد را روی مبل بکشید. در انتها برای خشک کردن مبل هم می‌توانید از سشوار استفاده کنید.

نکات شستشوی مبل تختخواب شو

جهت خشکشویی مبل تخت خوابشو به نکات زیر دقت کنید:
•    استفاده از مواد شوینده خانگی برای شستن مبل تخت خوابشو کاربرد فراوانی دارد. با استفاده از یک اسفنج و ‌سطل آب و چند قطره مایع شوینده می‌توانید به راحتی این مبل‌ها را تمیز کنید.
•    ریختن آب به صورت مستقیم و زیاد روی مبل باعث آسیب دیدگی آن می‌شود.
•    در صورت داشتن لکه روی مبل می‌توانید با استفاده از مقداری سرکه سفید به ماده شوینده، آن را تمیز کنید.‌

خشکشویی مبل تخت خوابشو و روش های آن

اهمیت شستن مبل خوابشو

خشکشویی مبل تخت خوابشو چه اهمیتی دارد؟ طول عمر مبلمان بستگی به نحوه نظافت و تمیز کردن آن دارد. برای پاک کردن لکه‌های روی این مبلمان از لکه برها و سفید کننده‌هایی که برای لباس و ظروف است استفاده نکنید، به دلیل اینکه امکان آسیب رسیدگی و از بین رفتن بافت پارچه در این نوع شستشو بسیار بالا است. امروزه در قالیشویی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص خشکشویی مبل‌ها، آن‌ها را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون آسیب دیدگی تمیز می‌کنند. به دلیل حساسیت بالای این نوع مبل بهتر است نظافت و خشکشویی آن را به قالیشویی مطمئن بسپارید.

نتیجه گیری

خشکشویی مبل تخت خوابشو در منزل چگونه انجام می‌شود؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. همانطور که می‌دانید مبل‌های تخت خوابشو به دلیل کاربرد زیادی که دارند خیلی زود کثیف و آلوده می‌شوند. جنس این مبل‌ها متفاوت است و روش شستشوی هر کدام هم تفاوت دارد. برای تمیز کردن هر نوع مبل باید از راهنمای شستشوی آن استفاده کرد. در این راستا قالی شویی توحید آماده ارائه کلیه خدمات شستشوی فرش و مبلمان در منازل است.

 

کلمات کلیدی : خشکشویی مبل تخت خوابشو