آشنایی با فرش های فانتزی و مدرن و انواع آن ها

دوشنبه 3 بهمن 1401
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
آشنایی با فرش های فانتزی و مدرن و انواع آن ها

فرش به عنوان یکی از مهم ترین وسایل زینت بخش منزل در زیبا کردن فضای زندگی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در گذشته اکثر افراد از فرش های دست بافت استفاده می کردند اما با توجه به اینکه بافت فرش ها گاهی سالها زمان می برد و به طول می انجامید به مرور و صنعتی شدن زندگی ها فرش های ماشینی پا به عرصه گذاشتند. در سراسر جهان فرش های ماشینی با استفاده از نیروی کار متخصص و دستگاه های پیشرفته با طرح ها و مدل های متعددی تولید شدند. که این فرش ها در مقایسه با فرش دست بافت دارای قیمت کمتری هستند اما در برخی مواقع طول عمر کوتاه تری در مقایسه با فرش های دست بافت دارند.
اما به مرور زمان تنوع تولید فرش های ماشینی گسترش یافت و برخی از این فرش ها دارای رنگ بندی های شاد و براق و طرح های متنوع و خاصی هستند که از آنها به فرش فانتزی و مدرن یاد می شود. یکی از کاربردهای اصلی این فرش ها برای استفاده در اتاق خواب ها است. برای انتخاب فرش فانتزی در اتاق خواب می توان متناسب با محیط اطراف از رنگ بندی مناسب آن استفاده کرد تا محیطی آرامش بخش و زیبا تر داشته باشید.برای آشنایی بیشتر با انواع این فرش و کاربردهای آن می توانید تا آخر این مطلب با قالیشویی توحید همراه باشید.

معرفی فرش فانتزی و مدرن

همانطور که گفتیم این فرش ها با طرح ها و رنگبندی های خاصی تولید می شوند که همین امر باعث می شود با نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کند. جلوه زیبای این فرش ها باعث شده است که نسبت به فرش های سنتی بیشتر مورد توجه و استقبال قرار بگیرند. با توجه به اینکه در استفاده از این فرش ها از الیاف پلی استر استفاده می شود ضد حساسیت و آلرژی هستند.
در این فرش ها برخلاف فرش های سنتی که دارای طرح های اسلیمی هستند از طرح هایی با اشکال هندسی و خطوط فرضی استفاده می شود. فرش های فانتزی را اغلب در آشپزخانه و اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می دهند.

فرش فانتزی و مدرن

انتخاب جنس فرش 

قبل از معرفی انواع فرش فانتزی بهتر است به یک نکته دقت داشته باشید که جنس فرش شما از دوام بالایی برخوردار باشد. زیرا همانطور که گفتیم با توجه به اینکه این نوع فرش در مقایسه با فرش های سنتی از طول عمر کمتری برخوردار هستند برای نگهداری و مراقبت از آن باید دقت بیشتری صورت گیرد. بنابراین با شناخت جنس فرش می توانید راه های مراقبت از آن را رعایت کنید و به طول عمر و سلامت فرش بیافزایید. فرش های مدرن و ماشینی بر اساس شانه و تراکم شناخته می شوند که هر چه میزان شانه و تراکم آن بیشتر باشد فشردگی بیشتر می شود و مقاومت آن افزایش می یابد. یکی از مقاوم ترین جنس فرش های مدرن اکریلیک است که در برابر رفت و آمد مقاومت بالاتری دارد و مناسب برای اتاق های و مکان هایی است که رفت و آمد در آن بیشتر است. نکته ای که برای نگهداری بهتر فرش ها باید به آن دقت داشته باشید نحوه شست و شوی آن است که معمولا برای فرش های فانتزی و حساس تر باید با رعایت اصول خاصی این کار انجام گیرد تا فرش دچار آسیب دیدگی نشود زیرا این فرش ها مقاومت کمتری دارند.

معرفی انواع فرش مدرن

فرش های فانتزی همانطور که میدانید دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها ویژگی های خاصی دارند که در زیر به معرفی برخی از انواع این فرش ها می پردازیم.

فرش شگی

این فرش که به عنوان فرش پرز بلند نیز در بازار شناخته می شود از جدیدترین این نوع فرش به شمار می رود و طرفداران زیادی نیز دارد. از این فرش علاوه بر منازل در محیط های اداری نیز می توان استفاده کرد طول عمر این فرش بسیار کم است و بیشتر جنبه تزئینی دارد. این فرش بسیار سبک است و در سایزهای کوچک تولید می شود.
از ویژگی های این فرش می توان به نرم و لطیف بودن، تنوع، زیبایی و جذابیت آن اشاره کرد.
اما این نوع فرش ویژگی های منفی نیز دارد که شامل موارد زیر می شود.
ممکن است ایجاد حساسیت کند.
به دلیل تولید در اندازه های کوچک یافتن اندازه ای که بتواند کامل اتاق را بپوشاند دشوار است.
هزینه خرید آن کمی بالا است.
 اما مهم ترین ایراد این فرش تمیز کردن و شست و شوی آن است. این فرش به دلیل اینکه دارای پرزهای بلندی است محل مناسبی برای جمع شدن گرد و غبار می باشد و تمیز کردن آن در مقایسه با سایر فرش ها کار دشواری است.

آشنایی با فرش فانتزی و مدرن

فرش شنل

این فرش دارای الیاف کوتاهی است و طرح و نقش برجسته دارد که یکی دیگر از جدیدترین انواع فرش در بازار به شمار می رود. از این فرش می توان در هر قسمتی از منزل استفاده کرد اما به دلیل وزن سبکی که دارد برای اینکه روی سنگ و سرامیک بچسبد و لیز نخورد پشت آن لاتکس قرار می دهند. 
شستشوی این فرش بسیار راحت است اما نکته مهمی در مورد آن وجود دارد این است که در برخی از انواع آن ممکن است به دلیل استفاده از الیاف درصددار پس از شستشو دچار آبرفتگی شود به همین دلیلی در شستشوی آن باید دقت زیادی انجام شود.

فرش فریز

این فرش یکی دیگر از انواع فرش مدرن است که ظاهر آن شبیه گلیم بوده و پرزدهی ندارد. الیاف این فرش دارای مقاومت بالایی هستند و در اثر رفت و آمد دچار آسیب نمی شوند.
شستشوی این فرش بسیار آسان می باشد اما با توجه به اینکه پرز و الیاف بلند ندارد باید دقت داشته باشید که به هنگام شستشو به فرش آسیب وارد نشود.
ما در این مطلب به معرفی برخی از انواع فرش فانتزی پرداختیم اما این فرش ها دارای انواع دیگری مانند فرش گبه، پادری های فانتزی، تابلو فرش ها، فرش های اتاق کودک و فرش های عروسکی می شوند. 
اما نکته بسیار مهم در مورد این فرش ها این است که با توجه به کوتاه تر بودن طول عمر آنها در مقایسه با فرش های سنتی باید در نگهداری آنها دقت زیادی صورت گیرد. مهم ترین نکته در نگهداری صحیح و افزایش طول عمر این فرش ها نحوه شست و شوی اصولی و رعایت نکات مربوط به آن می باشد. برای این منظور می توانید به قالیشویی های معتبر مراجعه نمایید و این امر را به این مجموعه ها بسپارید. زیرا قالیشویی های معتبر با رعایت کلیه نکات شستشو و همچنین استفاده از مواد شوینده مناسب فرش شما علاوه بر اینکه باعث می شوند فرش به بهترین نحو تمیز شود از آسیب رسیدن به آن نیز جلوگیری می شود.

جمع بندی

در این مطلب شما را با انواع فرش فانتزی و مدرن آشنا کردیم و به بیان برخی از ویژگی های این فرش ها پرداختیم. اما همانطور که اشاره کردیم همه این فرش ها دارای طول کمر کوتاهی هستند به همین دلیل نگهداری صحیح از آنها دارای اهمیت بالایی است. شستشوی این فرش ها نیازمند استفاده از مواد شوینده و رعایت اصول خاصی است به همین دلیل به شما توصیه کردیم که از قالیشویی های معتبر برای این کار استفاده کنید. قالیشویی توحید به عنوان یک قالیشویی معتبر و شناخته شده در شهر تهران با تجربه سالها فعالیت در این زمینه آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجموعه کلیه خدمات مربوط به قالی شویی، موکت شویی، مبل شویی، و ... را به طور کاملا مکانیزه انجام می دهد. 
 

کلمات کلیدی : فرش فانتزی و مدرن