آشنایی با فرش کلاریس و ویژگی های آن

یکشنبه 20 فروردین 1402
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
آشنایی با فرش کلاریس و ویژگی های آن

فرش ها به عنوان یکی از مهمترین عوامل تزئینی در دکوراسیون داخلی، همواره مورد استفاده و توجه قرار دارند. فرش ها دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به نوع بافت و الیاف به کار رفته در آنها دارای ویژگی ها و کیفیت متفاوتی هستند. فرش کلاریس یکی از انواع فرش هاست که به عنوان یک زیرانداز محبوب شناخته می شود. این زیرانداز از نظر طرح، رنگ، نوع بافت، تعداد تراکم و شانه، ابعاد، اندازه و... دارای تنوع بسیار زیادی است. فرش های ماشینی چاپی یا همان فرش کلاریس با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تولید می شوند و دارای طرفداران زیادی هستند. این فرش ها با توجه به قیمت مناسبی که دارند می توانند گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای باشند. با توجه به اینکه فرش کلاریس قابلیت چاپ انواع طرح و رنگ را دارد می تواند پاسخگوی سلیفه های مختلفی باشند.
برای آشنایی با این فرش و ویژگی های آن تا انتهای این مطلب از سایت قالیشویی توحید ما را همراهی کنید.

فرش کلاریس چیست؟

فرش کلاریس یکی از جدیدترین انواع فرش ماشینی است که به استفاده از آخرین تکنولوژی چاپ تولید می شوند و با توجه به تنوع زیاد طرح و رنگ از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این نوع فرش را بر خلاف سایر فرش ها با استفاده از نخ بدون رنگ و به شکل ساده می بافند. سپس رنگ ها را متناسب با طرح و نقشه مورد نظر به ریشه نخ تزریق می کنند و طرح مورد نظر روی فرش ایجاد می شود. برای بافت این نوع فرش از نخ پلی اوژن استفاده می شود که جزء خانواده پلی استر است اما در مقایسه با پلی استر معمولی دارای مزیت های زیادی است. 

فرش کلاریس

ویژگی های فرش کلاریس

فرش های کلاریس یکی از فرش های محبوب ماشینی به شمار می رود که همین امر باعث می شود تولید کنندگان این نوع فرش به دنبال بهبود کیفیت فرش خود باشند. برخی از مهم ترین ویژگی های فرش کلاریس شامل موارد زیر می شود:
•    تنوع بالا در طرح و رنگ
•    کیفیت بالای نخ مورد استفاده در تولید 
•    استفاده از رنگ های متفاوت در تولید
•    تنوع زیاد در ابعاد و اندازه
•    عدم پرزدهی
•    ثبات بالای رنک و مقاومت مناسب در برابر شستشو
•    شستشوی راحت و آسان
•    دارای تصاویر واضح و جذاب به دلیل داشتن تراکم بافت بالا
•    عدم ایجاد حساسیت و آلرژی

معایب فرش کلاریس

همانطور که گفتیم این نوع فرش دارای ویژگی های زیادی است و ویژگی منفی خاصی ندارند. اما در صورتی که تولید کننده این نوع فرش ها در هنگام چاپ دقت لازم و کیفیت را در نظر نگیرد ممکن است پس از چند مرحله شستشو شاهد از بین رفتن طرح و رنگ فرش باشیم. اما در صورتی که در تولید از رنگ های باکیفیت استفاده شود باعث افزایش ثبات آن می شود و در اثر شستشوی مکرر طرح و رنگ آن از بین نمی رود.
مشخصات فرش کلاریس
این نوع فرش مانند سایر فرش های ماشینی دارای مشخصات و ویژگی های مختلفی است و بارزترین ویژگی آن امکان سفارشی سازی از نظر طرح و رنگ همچنین تعاد شانه، تراکم و اندازه است. فرش های کلاریس را می توان به صورت 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه تولید کرد.

آشنایی با فرش کلاریس

قیمت فرش کلاریس

همانطور که اشاره شد این نوع فرش نیز مانند سایر فرش های ماشینی دارای ویژگی ها و مشخصات مختلفی هستند. به همین دلیل فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت و جنس الیاف، اندازه و ابعاد، طرح و رنگ، نوع بافت و کیفیت آن، شانه و تراکم فرش و... بر روی قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد. اما در مجموع این نوع فرش در مقایسه با سایر فرش های ماشینی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. و با توجه به تنوع زیاد در طرح و رنگ می تواند گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که به دنبال فرش های متنوع هستند. 

جمع بندی

در این مقاله از قالیشویی توحید به معرفی فرش کلاریس و ویژگی های این نوع فرش پرداخیتم. اگر به دنبال فرشی متنوع در طرح و رنگ هستید فرش های کلاریس می توانند گزینه های خوبی باشند. 
این روزها با توجه به افزایش چشمگیر قیمت فرش های مختلف دقت در نگهداری آنها می تواند باعث افزایش در طول عمر فرش شده و از ایجاد هزینه های مضاعف جلوگیری کند. از مهم ترین راهکارها برای افزایش طول عمر فرش دقت در شستشوی اصولی آنها است. بهترین روش برای شستن انواع فرش و از جمله فرش کلاریس استفاده از خدمات قالیشویی است. قالیشویی توحید یک مجموعه معتبر است که طی سالها فعالیت توانسته است رضایت مشتریان خود را کسب نماید. خدمات ارائه شده در قالیشویی توحید شامل قالیشویی فرش دستبافت و ماشینی، موکت شویی، مبل شویی، ترمیم و رفوی فرش آسیب دیده و... می شود.

کلمات کلیدی : فرش کلاریس و ویژگی های آن