شامپوی تگزافون در شستشوی مبلمان

دوشنبه 2 خرداد 1401
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
شامپوی تگزافون در شستشوی مبلمان

آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که مبلمان منزل خود را با شامپو تمیز کنید؟ درواقع هر خانه‌ای که مبلمان قابل شستشو دارد، باید یک شامپوی مخصوص هم داشته باشد، زیرا ممکن است به صورت اتفاقی مبل لکه دار شده و به سرعت باید این لکه پاک شود تا آسیبی به پارچه وارد نکند. تعداد زیادی ترکیب شامپو در بازار وجود دارد که یکی از آن‌ها تگزافون است. در این متن قصد داریم به شامپوی تگزافون در شستشوی مبلمان بپردازیم و اطلاعات کامل درباره این شامپو و نحوه مصرف آن را بدانیم، پس تا انتهای مقاله از سایت قالیشویی توحید با ما همراه باشید.

مبل شویی یا شامپوی تگرافون

شامپوی تگزافون چیست؟ 

قبل از اینکه به این مورد بپردازیم که شامپوی تگزافون به چه صورت مبلمان را تمیز می‌کند، بهتر است اول بدانیم این محصول چیست و از چه چیزی ساخته شده است. تگزافون یا Texapon معمولا به شکل یک خمیر یا ماده نرم به رنگ سفید و یا نیمه شفاف وجود دارد که غلیظ است. این ماده بو دارد اما چندان تند نیست و می‌توان آن را تحمل کرد. شاید شنیده باشید که در تولید صابون‌ها و شامپوها از سدیم لوریل اتر سولفات استفاده می‌شود که برای تگزافون هم به همین صورت است. البته مقدار مشخصی از آن باید با آب ترکیب شود تا بتوان آن را استفاده کرد.

 پس این ماده با این ترکیبات باید به عنوان شوینده استفاده شود. در شامپوها، صابون‌ها، مایع‌های دستشویی، خمیردندان و شامپوی مبلمان نیز تگزافون وجود دارد. این ماده برای انسان ضرری ندارد و از مراجع معتبر مانند FDA تایید گرفته است. تنها ضرری که این ماده برای انسان دارد این است که نباید به چشم برخورد کند چون باعث سوزش می‌شود.

شامپوی تگزافون برای مبلمان مانند شامپوی مورد استفاده برای انسان وجود دارد، با این تفاوت که ترکیبات آن به گونه‌ای طراحی شده است که الیاف پارچه را تمیز کند و به آن آسیب نرساند. حال که تگزافون و شامپوی آن را به صورت کامل شناختید می‌توانید بهتر قدرت پاک کنندگی آن را برای مبلمان درک کنید.

مزایا و معایب شامپوی تگزافون در شستشوی مبلمان 

همان‌طور که در بالا بیان کردیم، تگزافون یک ماده شوینده است که موارد استفاده بسیاری از جمله شستشوی مبلمان ( مبل شویی )  دارد. این شامپو برند‌های بسیار مختلفی در بازار دارد و حتی بیشتر قالیشویی‌های معروف از این ماده برای شستشوی فرش و وسایلی نظیر فرش از آن استفاده می‌کنند. این ماده اما مانند بسیاری از مواد شوینده دیگر مزایا و معایبی دارد که باعث می‌شود مصرف کننده بر اساس آن‌ها تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد از محصول استفاده کند یا خیر.

قدرت پاک کنندگی بالا

معمولا بزرگترین و مهم‌ترین مزیتی که برای این شامپو در نظر گرفته می‌شود قدرت پاک‌کنندگی بالای آن است. فرض کنید شما روی مبل خود در حال استراحت و خوردن قهوه هستید. به صورت ناگهانی دست شما به لیوان قهوه خورده و روی مبل می‌ریزد، لک قهوه از آن لکه‌های سمجی است که اگر در همان لحظه پاک نشوند، ممکن است به صورت همیشگی روی پارچه مبل باقی بماند و یا حتی بخاطر سعی شما برای پاک کردن آن به الیاف پارچه آسیب وارد شود. شامپوی تگزافون این لکه را سریع و به صورت کامل پاک می‌کند.

آسیب کمتر به انسان 

هم‌چنین در بالا نیز این موضوع را بیان کردیم که این شامپو به انسان آسیبی نمی‌رساند. پس مهم نیست که هنگام استفاده از آن دستکش دست کنید. بسیاری از افراد به لاتکس دستکش‌های مخصوص نظافت حساسیت دارند. این شامپو به این افراد این امکان را می‌دهد که با خیال راحت و بدون استفاده از دستکش مبل خود را تمیز کنند.

البته تعدادی بروز حساسیت بعد از استفاده از این شامپو گزارش شده است. اگر شما به بسیاری از مواد شیمیایی حساس هستید برای استفاده از این شامپو حتما دستکش دست کنید. استفاده از شامپو نیز باعث می‌شود تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. شما یک بار شامپو را خریداری می‌کنید و چندبار آن را استفاده می‌کنید، اما برای اینکه مبل را بیرون برای شستشو بدهید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

نیاز به آبکشی در صورت استفاده از مقدار زیاد 

از معایب این شامپو نیز می‌توان به این مورد اشاره کرده که این شامپو باید به مقدار کم استفاده شود. زیرا اگر زیاد باشد نیاز به آبکشی پیدا می‌کند. ممکن است آبکشی برای مبلمان شما ضرر داشته باشد. گاهی اوقات هم مقداز کم شامپو لک را پاک نمی‌کند. پس این مورد یک عیب محسوب می‌شود.

از بین رفتن بوی نامطبوع مبلمان

استفاده از شامپوی تگزافون به عنوان یک راه حل موثر برای از بین بردن بوی نامطبوع مبلمان و فرش ‌ها شناخته می شود. این شامپو با فرمولاسیون خاص خود اجازه می‌ دهد تا بوهای ناخوشایند را جذب کرده و عطر طبیعی و تازه ‌ای را به جای آن برجای بگذارد. به علاوه، تگزافون علاوه بر این که بوی نامطبوع را از محیط حذف می‌ کند، باعث تمیزی و درخشندگی مبلمان نیز می ‌شود. به همین دلیل، استفاده از این شامپو به بهبود کیفیت هوا و زیبایی داخلی محیط کمک می کند.

جلوگیری از کدر شدن مبلمان پس از شست و شو

شامپو تگزافون حاوی ترکیباتی است که از کدر شدن مبلمان پس از شست و شو جلوگیری می ‌کند. این شامپو با ترکیبات ملایم و مرطوب کننده‌ ای که در آن وجود دارد، مواد آلوده و چرک را از سطح مبلمان از بین می ‌برد و باعث می ‌شود تا مبلمان شما همیشه با ظاهری تمیز و درخشان بماند. استفاده از این شامپو، علاوه بر این که به نظافت و تمیزی مبلمان کمک می‌ کند، با جلوگیری از کدر شدن، عمر مفید مبلمان را نیز افزایش می ‌دهد.

حفظ رنگ مبل 

شامپو تگزافون حاوی موادی است که موجب حفظ رنگ مبل می ‌شود. این شامپو با فرمولاسیون خاص خود، مواد مغذی و مرطوب کننده را درون الیاف مبل به خوبی جای می ‌دهد و از آن ها حفاظت می ‌کند. همچنین این محصول شوینده حاوی مواد ضد اکسایش بوده و عمر مبلمان را افزایش می دهد و از بد رنگی آن جلوگیری می ‌کند. استفاده از شامپو تگزافون به عنوان یک قدم اساسی در مراقبت و نگهداری مبلمان و افزایش عمر آن تلقی می‌ شود. 

به الیاف پارچه مبل آسیبی وارد نمی ‌کند

شامپو تگزافون با فرمولاسیون ملایم و مناسب خود، به الیاف پارچه مبل آسیبی وارد نمی ‌کند. این شامپو با دقت طراحی شده است تا الیاف پارچه را تمیز کرده و هم زمان از آن ها محافظت کند، بدون این که باعث خشکی، سفیدی یا آسیب دیگری به آن ها شود. بنابراین استفاده از شامپو تگزافون برای شستشوی مبل، به عنوان یک راه حل ایده‌ آل برای حفظ زیبایی و دوام الیاف پارچه می ‌تواند مفید باشد.
 

شما می‌توانید با خواندن این قسمت بهترین انتخاب را برای شستشوی مبلمان خودداشته باشید.

مبل شویی یا شامپوی تگرافون

 

روش شستشوی مبلمان با شامپوی تگزافون 

برای اینکه مبلمان خود را با شامپوی تگزافون بشوییم باید روش شستشوی درست را بدانیم تا لکه‌ها پاک شوند و به مبل هم آسیب نرسد. برای این کار ابتدا مبلمان را بررسی کنید. پارچه نباید پارگی یا سوراخ داشته باشد. زیرا ممکن است با عمل شستشو این پارگی بیشتر شده یا خیسی به لایه‌های دیگر مبل که نباید مرطوب باشد برسد.

 بعد از آن بهتر است که مبل‌ها را از هر گونه گردو‌غبار پاک کنیم. این کار با استفاده از سری مخصوص مبلمان جاروبرقی انجام می‌شود تا تمام غبارها و کثیفی‌ها از لای درزهای مبل پاک شود. سپس پشتی مبل و جای نشیمن را به شامپو آغشته می‌کنیم اما نه زیاد. این کار را می‌توان با یک ابر مخصوص شستشوی مبل یا یک دستمال نرم انجام داد.

بعد از اینکه لکه‌ها پاک شد، بهتر است تا با استفاده از یک دستگاه آب جمع کن خیسی را از روی مبل جمع کنید. تعدادی از جاروبرقی‌ها این قابلیت را دارند. البته بهتر است که این کار انجام شود، در غیر این صورت مبل را با چند دستمال خشک کنید. می‌توانید از دستمال نخی استفاده کرده تا آب را به خود جذب کند. باقی رطوبت نیز در طی دو روز آینده خشک می‌شود.

با استفاده از شامپو تگزافون علاوه بر اینکه مبل‌ها تمیز می‌شوند، رایحه خوبی هم می‌گیرند و باعث احساس رضایت در شما می‌شود.

سخن آخر

شامپوی تگزافون در شستشوی مبلمان و موکت شویی بسیار عالی عمل کرده و تمامی لکه‌ها را پاک می‌کند. این ماده به عنوان یک پاک کنده عالی کار را برای شما آسان می‌کند و باعث می‌شود تا مبلمان شما همیشه تمیز باقی بماند. رعایت نکاتی که در این مقاله از وب سایت قالیشویی توحید به آن‌ها اشاره کردیم، می‌تواند تجربه عالی را به شما برای استفاده از شامپو تگزافون هدیه بدهد.

کلمات کلیدی : شامپوی تگزافون