صفرشویی صنعتی چیست؟

دوشنبه 25 تیر 1403
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
صفرشویی صنعتی چیست؟

منظور از صفرشویی صنعتی چیست؟ شستشوی فرش ها و مبلمان در صفرشویی چه وجه تمایزی با شستشوی سنتی دارند؟ مزیت های شستن با استفاده از صفرشویی چه مواردی هستند؟ این ها از جمله سوالاتی محسوب می شوند که با دست یافتن به پاسخ آن ها احتمالا به یکی از مشتاقان استفاده از صفرشویی تبدیل شوید.
اگر تا به حال تجربه شستشوی فرش با صفرشویی را داشته باشید پس احتمالا آگاهی شما در این مورد زیاد است. چنانچه تا به حال فرش های خود را با این شیوه شستشو نداده و یا آگاهی شما در مورد صفرشویی اندک است، پیشنهاد می کنیم این مطلب از سایت را تا انتها مطالعه نمایید. همراه ما باشید.

صفرشویی صنعتی چیست؟

صفرشویی صنعتی به نوعی شیوه جذاب در شستشوی فرش ها اطلاق می شود که با استفاده از آن می توان تمامی قسمت های فرش را به خوبی شستشو داد. زمانی که از این روش در شستن فرش ماشینی و دست بافت استفاده می شود، کوچکترین کثیفی بر روی فرش و حتی ریشه های آن مشاهده نخواهد شد.
در صفرشویی صنعتی، تجهیزات و دستگاه های مخصوصی که بسیار حرفه ای و کامل هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت با استفاده از این تجهیزات می توان تمیزکاری فرش را با دقت زیادی انجام داد. در هنگام استفاده از ماشین صفرشویی، موادی مانند شوینده ها و اسپری ها نیز به کار گرفته می شوند.

 

صفرشویی صنعتی چیست

 

دستگاه صفرشویی صنعتی چگونه کار می کند؟

در بخش قبل سعی شد تا آشنایی اولیه ای با صفرشویی صنعتی پیدا کنید. همانطور که بیان شد، از تجهیزات مخصوصی در این نوع از روش شستشوی فرش استفاده می شود. در این قسمت تلاش می کنیم تا  در رابطه با نحوه عملکرد دستگاه فوق به بیان توضیحات لازم بپردازیم. دستگاه صفرشویی طوری طراحی و ساخته شده که قادر است سطوح فرش و قالیچه را با به کارگیری مواد شوینده به راحتی تمیز کند.
عملکرد دستگاه صفرشویی صنعتی به این شکل است که در ابتدا مواد شوینده و آب را بر روی سطح فرش اسپری کرده و در نهایت با استفاده از سیستم مکش خود، تمامی کثیفی های سطح فرش را در خود حل کرده و سپس به مخزن در نظر گرفته، منتقل می کند.
نکته مهمی که در رابطه با دستگاه صفرشویی باید مد نظر قرار داد، قدرت موتور به کار رفته در دستگاه است. با جستجو در بازار متوجه خواهید شد که ماشین های صفرشویی صنعتی از لحاظ تعداد موتور به کار رفته در ساختارشان، متفاوت هستند. دستگاه های صفرشویی می تواند یک، دو و حتی سه موتوره باشند. بهتر است بدانید که هر چقدر تعداد موتورهای موجود در ماشین بیشتر باشد، قدرت آن نیز بیشتر است.
معمولا ماشین های با تعداد موتور کمتر که دارای قدرت پایین تری هستند برای مصارف خانگی و کارهای سبک تر با کاربردهای بیشتری به همراهند. در مقابل، دستگاه های صفرشویی صنعتی سه موتوره که دارای قدرت بالاتری هستند، در قالیشویی های بزرگ مانند قالیشویی توحید با فواید زیادی به همراه هستند.

در هنگام استفاده از دستگاه صفرشویی صنعتی به چه نکاتی باید توجه شود؟

اگر علاقه مند به داشتن صفرشویی صنعتی هستید و تمایل به خرید آن برای مصارف خانگی دارید، لازم است به برخی از نکات که در نگهداری آن حائز اهمیت هستند، توجه ویژه ای داشته باشید. به طور کلی با در نظر گرفتن نکات مطرح شده در زیر، می توانید علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه، راندمان آن را نیز افزایش دهید. نکاتی که لازم است توجه داشته باشید عبارتند از:
•     از قرار دادن دستگاه در دسترس کودکان اجتناب کنید.
•    پیش از آن که از دستگاه استفاده کنید، دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه نمایید.
•    در انتخاب شوینده ها دقت کرده و از موادی استفاده کنید که توصیه شده باشند.
•    با توجه به آن چه که در دفترچه دستور العمل دستگاه صفرشویی صنعتی آمده است، درصد ترکیب آب و شوینده را لحاظ کنید.
•    مطمعن شوید که درب های دستگاه بسته است و سپس به روشن کردن آن اقدام نمایید.

مزیت های استفاده از صفرشویی صنعتی

حال که با صفرشویی صنعتی و کاربردهای آن در شستشوی فرش ماشینی و دست بافت و همچنین عملکرد دستگاه فوق آشنا شدید، اکنون لازم است تا به بررسی مزیت های استفاده از دستگاه صفرشویی پرداخته شود. تلاش کرده ایم تا مزیت های این دستگاه را به طور دقیق برای شما شرح دهیم.
•    اتوماتیک بودن فرایند شستشو
اولین مزیت از مزیت های مختلف صفرشویی صنعتی این است که فرایند شستشوی فرش توسط آن کاملا اتوماتیک انجام می شود. با استفاده از این دستگاه، وجود نیروی انسانی به حداقل می رسد.
•    انجام فرایند شستشوی فرش در نهایت کیفیت و امنیت
مزیت دیگر استفاده از دستگاه فوق که بهتر است درباره آن بدانید این است که  با این روش، فرش ها و قالیچه ها در بهترین کیفیت شسته می شوند. هم چنین در این روش، نگرانی های اشخاص در ارتباط با پاره شدن سطح فرش و بخش های مختلف آن از بین می رود.
•    شستشوی دقیق
به جرات می توان گفت که بسیاری از افراد، اصلی ترین مزیت صفرشویی صنعتی را در شستشوی دقیق فرش ها می دانند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که تعدادی از افراد معتقدند که قالیشویی ها فرش را به خوبی نمی‌شویند. این در حالیست که در قالیشوهای معتبر مانند قالیشویی توحید نه تنها شستشو به روش سنتی انجام نمی شود بلکه فرش ها با تجهیزات پیشرفته و به صورت دقیق شسته می شوند به طوریکه حتی یک لکه نادیده گرفته نخواهد شد.
•    صرفه جویی در زمان
آخرین مورد از مزیت های متعدد صفرشویی صنعتی که در این قسمت به بررسی آن پرداخته خواهد شد، صرفه جویی در زمان است. همان طور که می دانید، شستن فرش ها و قالیچه ها به روش سنتی، علاوه بر آنکه آب زیادی را مصرف می کنند، زمان قابل توجهی را نیز به خود اختصاص می دهند. با استفاده از صفرشویی می توان تعداد فرش زیادی را در مدت زمان کمتری شستشو داد.

 

مزیت های استفاده از صفرشویی صنعتی

 

جمع بندی

در بعضی از ایام سال مانند اواخر اسفند که به ایام پایانی سال نزدیک می شویم، مردم دغدغه شستن فرش هایشان را دارند. بسیاری از افراد آستین هایشان را بالا زده و خودشان به شستشوی فرش ها اقدام می کنند. این کار می تواند زمانبر بوده و انرژی زیادی را از فرد بگیرد. امروزه با وجود دستگاه های صفرشویی صنعتی می توان فرش ها را به آسانی شست. با استفاده از این دستگاه ها می توان راندمان کاری را افزایش داد و در وقت و انرژی صرفه جویی کرد. قالیشویی توحید با بهره‌ بردن از دستگاه های صفرشویی پیشرفته و دقیق این آمادگی را دارد تا فرش های شما را در حجم زیاد و باکیفیت بالا مورد شستشو قرار داده و در کمترین زمان ممکن تحویل دهد.

کلمات کلیدی : صفرشویی صنعتی