شستشوی فرش در خانه با دستگاه قالیشویی چگونه است؟

دوشنبه 2 آبان 1401
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
شستشوی فرش در خانه با دستگاه قالیشویی چگونه است؟

شستشوی فرش در خانه با دستگاه قالیشویی چگونه انجام می‌شود؟ مزایا و معایب شستن فرش در منزل چیست؟  شستن فرش در منزل با استفاده از دستگاه جمله‌ آشنایی است که ممکن است بارها آن را شنیده باشید.‌ بیشتر افراد دوست دارند فرش‌های خود را در منزل بشویند اما با توجه به زندگی در آپارتمان و کمبود وقت این امر امکان‌پذیر نیست.‌
 امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و تولید دستگاه‌های پیشرفته امکان شستن فرش در منزل فراهم شده است.‌ پس دیگر نگران شستن فرش‌های خود نباشید و با کمک یک قالیشویی مطمئن آن‌ها را در منزل تمیز کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد شستشوی فرش در خانه بیشتر بدانید.

شستشوی فرش در خانه با دستگاه

شستشوی فرش در خانه به روش سنتی کار سخت و زمان‌بری است. در روش سنتی علاوه بر وقت‌گیر بودن، مشکلات زیادی برای سلامتی از جمله کمردرد و پا درد به وجود می‌آید. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی مراکز قالیشویی اقدام به شستن فرش در منزل کردند که مزایای زیادی به همراه دارد. فرش شستن در خانه با استفاده از دستگاه‌های مجهز قالیشویی امکان شستن آن‌ها به روش سنتی را فراهم کرده است. شما بدون اینکه فرش خود را جا به جا کنید می‌توانید خیلی سریع و آسان با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته آن‌ها را در منزل بشویید.
 شستشوی فرش در خانه امکان انتخاب نوع ماده شستشو را به شما می‌دهد. بعد از اینکه کار شستشو توسط دستگاه به پایان رسید، با استفاده از دستگاه مکش مایع، تمام آب و رطوبت فرش گرفته می‌شود‌. با استفاده از این دستگاه لکه‌های باقیمانده روی فرش هم از بین می‌رود و فرش خیلی سریع خشک می‌شود. شستن فرش در منزل نیاز به جابجایی آن ندارد و در همان قسمتی که فرش هست می‌توان این کار را انجام داد. زمان خشک شدن فرش‌ها با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته قالیشویی به کم‌ترین میزان خود می‌رسد و بعد از چند ساعت می‌توانید از فرش تمیز و براق خود استفاده کنید. این روش برای افرادی مناسب است که تمایل به خارج شدن فرش از منزل ندارند و دوست دارند فرش جلوی چشم خودشان شسته شود.‌

شستشوی فرش در خانه و نکات کلیدی آن

نحوه شستشوی فرش در خانه با دستگاه

در این روش شستشو یک یا دو نفر از افراد متخصص قالیشویی برای شستن فرش به منزل شما مراجعه کرده و با استفاده از دستگاه‌هایی که شامل سه قسمت هستند کار شست و شوی فرش را آغاز می‌کنند‌. این سه بخش شامل آب پاش و پخش‌کننده مواد شوینده، برس شست و شو و دستگاه مکش رطوبت و آب از فرش می‌باشد.‌ در این روش با استفاده از دستگاه‌های شستشوی فرش، مواد شوینده و آب همزمان روی فرش ریخته می‌شوند و با استفاده از برس مخصوص که به صورت غلطکی روی فرش حرکت می‌کند فرش‌ها تمیز می‌شوند.
در انتها با استفاده از یک سیستم مکش، آب و کثیفی‌ها از فرش خارج خواهند شد.‌ این دستگاه‌ها سرعت و کیفیت شست‌وشو را بالا می‌برند و آلودگی‌ها را از سطح فرش پاک می‌کنند. این روش نسبت به شست و شوی فرش به روش سنتی مزایای زیادی دارد از جمله می‌توان به یکنواختی شست و شو و پاک شدن آسان مواد شوینده و آلودگی‌ها از فرش اشاره کرد.
دستگاه‌های شست و شوی قالی در منزل از تغییر رنگ فرش و زرد شدن ریشه‌ها جلوگیری می‌کنند به دلیل اینکه از مواد شوینده مناسب و با کیفیت استفاده می‌شود. همچنین خشک کردن فرش با استفاده از دستگاه مخصوص و به صورت کامل انجام می‌شود‌.

مزایای شستشوی فرش در خانه

شستشوی فرش در خانه مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه چند مزیت مهم آن را نام می‌بریم:
●    صرفه‌جویی در زمان
●    صرفه‌جویی در هزینه به خصوص هزینه رفت و آمد
●    شستشوی فرش در حضور مشتری
●    افزایش سرعت خشک شدن فرش
●    جلوگیری از رشد باکتری در فرش
●    انتخاب نوع مواد شوینده به درخواست مشتری
●    عدم تاخوردگی و چین و چروک فرش
●    عدم پارگی فرش
●    جلوگیری از زرد شدن ریشه فرش

چه نوع فرشی در منزل و با دستگاه قابل شستشو هستند؟

شستشوی فرش در خانه با دستگاه صورت می‌گیرد و اکثر فرش‌ها از جمله ماشینی و دستباف با این روش شسته می‌شوند. استفاده از دستگاه در خانه برای شستن فرش باعث لکه‌برداری عمیق از فرش و تمیز شدن آن در حضور مشتری می‌شود‌. انواع فرش دستباف، ماشینی، فانتزی، ابریشمی، ترک، ماکارونی، فرش‌های عتیقه و قدیمی، تابلو فرش‌ها، جاجیم، گلیم، موکت و … در منزل با دستگاه به راحتی و بدون پارگی  شسته می‌شوند.

تفاوت شستشوی فرش در قالیشویی و در خانه

شستشوی فرش در خانه با شستن فرش در قالیشویی تفاوت زیادی دارد. در قالیشویی فرش به طور کامل شسته و کامل آبکشی می‌شود‌، همچنین در قالیشویی از دستگاه‌های بزرگ استفاده شده که آب فراوانی مصرف می‌کنند. شستشوی فرش در خانه فقط روشویی محسوب می‌شود و پشت فرش شسته نمی‌شود. در صورتی که فرش دارای نجاست باشد این روش شستشو مناسب نیست و فرش را تمیز نمی‌کند.

قیمت شستشوی فرش در خانه

شستشوی فرش در خانه با مواد شوینده با کیفیت و کارکنان حرفه‌ای انجام می‌شود‌. این روش قیمت مناسب و به صرفه‌تری برای افراد دارد. هزینه شستشوی فرش در منزل توسط اتحادیه اعلام می‌شود و قالیشویی‌هایی که تحت نظر این اتحادیه مشغول فعالیت هستند می‌بایست همین هزینه را از مشتری دریافت کنند. قیمت هر فرش بسته به نوع آن متفاوت است، به عنوان مثال قیمت قالیشویی دستباف با ماشینی یا فرش‌های قدیمی و آنتیک با یکدیگر متفاوت است.

شستشوی فرش در خانه با دستگاه خانگی

نتیجه گیری

شستشوی فرش در خانه به کمک خانم‌های خانه‌داری آمده است که تمایل به سپردن فرش خود به قالیشویی را ندارند. امروزه قالیشویی‌های مطمئن در تمام شهرها وجود دارند که اقدام به شستن فرش در منزل با استفاده از دستگاه‌های مجهز و پیشرفته می‌کنند. این کار مزایای زیادی برای مشتری به همراه دارد از جمله این مزایا می‌توان به شستشوی فرش در حضور مشتری، افزایش سرعت خشک شدن فرش، جلوگیری از رشد باکتری در فرش و … اشاره کرد. هزینه شستن فرش با این روش، نسبت به شستن فرش در قالیشویی کم‌تر است. در صورتی که نیازمند شستشو فرش‌های خود با این روش هستید می‌توانید با شماره‌قالیشویی توحید تماس بگیرید.

 

 

کلمات کلیدی : شستشوی فرش در خانه