آشنایی با بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

دوشنبه 17 بهمن 1401
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
آشنایی با بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

اگر از آن دسته از افراد هستید که فرش هایتان را در منزلتان می شویید باید حتما به برخی نکات در هنگام شستشو دقت داشته باشید. آشنایی با نحوه شستشو فرش و رعایت نکات و اصول شستشو در سالم ماندن و افزایش طول عمر آن و همچنین آسیب نرسیدن به فرش بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر نحوه شستشو آشنایی با بهترین مواد شوینده برای شستن فرش و انتخاب شوینده مناسب با فرش نیز می تواند نقش مهمی در سلامت فرش و همچنین تمیزتر شدن آن داشته باشد.
در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین مواد شوینده برای شستن فرش در خانه آشنا کنیم. اما توصیه ما به شما این است که برای اطمینان از شستشوی دقیق و مناسب فرش های خود حتما به یک قالیشویی معتبر مراجعه کنید و انجام این کار را به افراد متخصص در این زمینه واگذار نمایید. در قالیشویی های معتبر علاوه بر استفاده از دستگاه های مکانیزه برای شستشو از مواد شوینده کاملا استاندارد و متناسب با نوع و جنس فرش استفاده می شود تا کمترین آسیب را به فرش وارد کند. همچنین با توجه به داشتن دستگاه های خشک کننده زمان کوتاه تری برای خشک شدن فرش نیاز است.

اهمیت استفاده از مواد شوینده مناسب

استفاده از مواد شوینده مناسب برای شستشوی فرش بسیار مهم است زیرا کاربردهای مختلف مواد شوینده با نوع جنس و بافت فرش متفاوت است. مواد شوینده غیر مناسب می‌تواند باعث خشک شدن، کدر شدن یا آسیب پذیر شدن فرش شود. بنابراین، استفاده از مواد شوینده مناسب برای فرش خود، می‌تواند مدت زمان کارایی و زیبایی فرش را بالا ببرد. از جمله رایج ترین الیافی که در بافت فرش به کار می رود شامل موارد زیر می شود.
•    ابریشم
•    نخ
•    پشم
•    پنبه
•    پلی استر
•    اکریلیک
•    پلاستیک
و با توجه به اینکه هر کدام از این مواد دارای مقاومت متفاوتی در جذب آلودگی ها دارند و همچنین در برابر نوع مواد شوینده ممکن است واکنش های متفاوتی داشته باشند باید در انتخاب مواد شوینده مناسب دقت زیادی صورت گیرد. 

بهترین مواد شوینده فرش

مهم ترین ویژگی مواد شوینده مناسب برای فرش

استفاده از مواد شوینده مناسب برای فرش بسیار مهم است زیرا این مواد می‌توانند تاثیر بزرگی بر ظاهر و عملکرد فرش داشته باشند. برای مثال، استفاده از مواد شوینده نامناسب می‌تواند باعث خشک شدن، کدر شدن، تغییر رنگ و از بین رفتن بافت فرش شود. در حال حاضر، مواد شوینده با فناوری های پیشرفته در بازار موجود است که به شما کمک می‌کند تا ظاهر و سلامت فرش خود را حفظ کنید.
در عمل، مواد شوینده مناسب باید بتواند به خوبی باعث تمیزی فرش شود و همچنین به بافت فرش آسیبی وارد نکند. علاوه بر این، باید بتواند شادابی و شیک بودن فرش را حفظ کند و در برابر آلودگی‌های مختلف محافظت کند. مواد شوینده همچنین نباید فرش را خاکستر کند و رنگ‌های نامناسب ایجاد کند.
بنابر این مهم‌ترین ویژگی مواد شوینده مناسب برای فرش حفظ بافت و زیبایی فرش بدون آسیب به آن است. بعضی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های مواد شوینده مناسب برای فرش می‌تواند شامل زیر باشد:
    سازگاری با نوع جنس و بافت فرش
    عدم ایجاد حساسیت و آلرژی در افراد
    حفظ شادابی و سلامت فرش 
    عدم ایجاد پوسیدگی در بافت و الیاف فرش
    آبکشی آسان مواد شوینده
    داشتن عطر و رایحه خوب
    داشتن قابلیت نرم کنندگی 
    داشتن قیمت مناسب

استفاده از مواد شوینده مناسب فرش چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از مواد شوینده مناسب برای فرش می‌تواند شامل:
1.    کاهش آبشستگی: استفاده از مواد شوینده مناسب باعث کاهش آبشستگی فرش می‌شود و پس از شستشو، با سرعت خشک می‌شود.
(آبشکستگی چیست؟ آبکشی فرش به هنگام شستشو بدون خشک شدن آن در زمان مناسب گفته می شود. این موضوع معمولا باعث عدم خشک شدن فرش در زمان مناسب شده که می‌تواند منجر به کاهش شادابی عمر فرش شود. بنابراین استفاده از مواد شوینده مناسب برای فرش می‌تواند به حل این مسئله کمک کند.)
‌.    حفظ شادابی: مواد شوینده مناسب قادر به حفظ شادابی فرش می‌باشد و باعث کاهش کثیف شدن آن می‌شود.
3.    محافظت در برابر آلودگی‌ها: مواد شوینده مناسب قادر به محافظت در برابر آلودگی‌ها و به خصوص باکتریایی و عفونت‌ها می‌ شود.
4.    حفظ رنگ‌های اصلی: استفاده از مواد شوینده مناسب قادر به حفظ رنگ‌های اصلی فرش است و باعث کاهش کدر شدن آن می‌شود.
5.    درخشندگی: شوینده مناسب می تواند عامل بسیار مهمی در ایجاد درخشندگی و زیبایی فرش باشد.
6.    ایجاد رضایت: استفاده از مواد شوینده مناسب می‌تواند باعث رضایت مصرف‌کننده فرش شود.

شوینده مناسب فرش

رایج ترین مواد شوینده فرش

برای شستن فرش می توان از مواد مختلفی استفاه کرد که از رایج ترین این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    شامپو فرش: شامپو فرش یک شوینده تخصصی برای فرش است که دارای قدرت اسیدیته بالایی است و هیچ گونه آسیبی به الیاف فرش وارد نمی کند. شامپو فرش برای انواع فرش ماشینی و دستبافت مناسب است.
2.    پودر مخصوص: پودر مخصوص قالیشویی از دیگر مواد شوینده مناسب برای فرش است که با توجه به فرمولاسیون ویژه ای که دارد می تواند در چربی زدایی و براق کنندگی فرش تاثیر گذار باشد.
3.    پودر لباسشویی: از رایج ترین موادی که در شستشوی سنتی فرش استفاده می شود پودر لباسشویی است. این پودرها دارای قدرت پاک کنندگی بالایی هستند و با وجود اینکه ممکن است بهترین شوینده نباشند اما برای شستن فرش های مصنوعی و ماشینی مناسب هستند.
4.    شوینده های خانگی: شوینده های خانگی نیز می توانند برای شستشو فرش بهترین گزینه باشند. برای تهیه یک شوینده خانگی فرش می توان از ترکیب 3 قاشق شامپو فرش، 1 قاشق سرکه و یک لیوان آب استفاده کرد.

جمع بندی

در این مطلب شما را با بهترین مواد برای شستشوی فرش در خانه آشنا کردیم. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که بهترین روش و بهترین مواد شوینده به نوع و جنس فرش بستگی دارد. اما با این حال به برخی از مناسب ترین و رایج ترین مواد شوینده اشاره کردیم.
با توجه به اینکه شستشوی نادرست و استفاده از مواد شوینده نامناسب و نامرغوب می تواند آسیب های جدی به بافت و الیاف فرش وارد کند و تاثیر زیادی در از دست دادن ظاهر و زیبایی آن داشته باشد، توصیه ما به شما این است که برای این کار به یک قالیشویی معتبر مراجعه نمایید. قالیشویی توحید با تجربه سالها فعالیت به یکی از معتبرترین مجموعه های در شهر تهران تبدیل شده است. این مجموعه آماده ارائه کلیه خدمات قالی شویی، موکت شویی، مبل شویی و ... با استفاده از مجهزترین دستگاه ها و بهترین مواد شوینده در شهر تهران است.
 
 

کلمات کلیدی : بهترین مواد شوینده فرش