فرایند تخلیه آب در موکت شویی در محل چگونه است؟

دوشنبه 27 تیر 1401
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
فرایند تخلیه آب در موکت شویی در محل چگونه است؟

یکی از خدمات پرطرفدار موکت‌شویی در محل است. در این روش شستشوی انواع موکت‌های چسپیده و پالاز موکت با دستگاه‌های موکت‌شور و مواد شوینده نانو و لکه‌بر صورت می‌گیرد. اگر شما تصمیم بگیرید که به صورت دستی موکت خود را در حیاط بشویید یا با روش‌هایی سنتی آن را لکه‌گیری کنید، ممکن است آسیب‌های جدی به الیاف آن وارد کنید پس بهتر است که این کار را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته انجام دهید.
اگر در خانه بچه کوچک یا حیوان خانگی دارید ممکن است مدام با کثیف شدن موکت درگیر باشید و از این موضوع که موکت ظاهر زیبای خود را از دست داده‌، ناراحت باشید.
در بعضی از مواقع لکه‌های موجود بر روی موکت با دستمال مرطوب یا بعضی از مواد تمیز نخواهد شد بلکه شاید حتی موجب شود در آن بوی بد ایجاد شود. اینجا است که استفاده از ابزار پیشرفته یک روش منطقی و سریع برای از بین بردن این آلودگی‌ها است.
برای شستشوی موکت شویی در محل می‌توان از آب و محلول تمیزکننده، مکش‌های جمع‌آوری گرد و غبار و بخارشوی استفاده کنید. سپردن این کار به افراد متخصص در این زمینه قطعا نتیجه کار را دلچسب‌تر خواهد کرد.

شستشوی موکت در محل

شستشوی موکت در محل یک روش بسیار کم دردسر است که با توجه به نوع جنس موکت به بهترین شکل انجام می‌گیرد. خشک شدن سریع موکت، امکان شستشو با دستگاه بخار و قابلیت مکش کف و آب از عواملی است که این روش را محبوب کرده است.
محل‌هایی مانند شرکت‌ها و مراکز تجاری و‌ ... که از موکت بسیار استفاده می‌کنند، شستشوی در محل یکی از روش‌های سریع و به صرفه برای آن‌ها به شمار می‌رود. این شستشو باعث می‌شود تا موکت شما دچار افت کیفیت نشود و تغییر رنگ هم پیدا نکند.
با روی کار آمدن این روش، شستشو موکت بسیار آسان‌تر شد و موجب شد تا بدون هیچ مشکل و آسیبی و در کم‌ترین زمان آن را تمیز کرد. برای اینکه بتوانیم بهترین روش شستشو را انتخاب کنیم بهتر است با انواع موکت آشنا شویم که در اینجا مختصرا به آن می‌پردازیم: 
•    موکت طرح‌دار 
این نوع موکت‌ها با رنگ و نقش‌های مختلفی تولید می‌شوند.
•    موکت پرز بلند 
برای گرم نگه داشتن کف در مناطق سردسیر از این موکت‌ها استفاده می‌کنند.
•    موکت پرز کوتاه 
این موکت‌ها به دلیل ضخامت و مقاومت بالا یک گزینه مناسب برای کاربرد در کف شرکت و ادارات هستند.
•    موکت کبریتی 
از قدیمی‌ترین سبک انواع موکت‌ها، نوع کبریتی آن است که نسبت به انواع دیگر ارزان‌تر هستند و قطر کمی هم دارند.
•    موکت چمن مصنوعی 
در سالن‌های ورزشی و بخش‌هایی از اتاق کودک استفاده از این نوع موکت رواج دارد. همچنین برای پوشاندن تراس در جهت ایجاد یک فضای زیبا هم از این نوع موکت استفاده می‌کنند.
•    موکت با نخ پلی پروپیلن و پلی استر
این نوع موکت‌ها لکه را جذب نمی‌کنند و مقاوم هستند اما در کنار این ویژگی‌ مثبت، مستعد  جذب گرد و غبار و خاک می‌باشند. نوع پلی استر به علت تنوع رنگی بالا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شستشوی موکت در منزل شما توسط قالیشویی توحید


رو‌ش‌های شستشو موکت در منزل 

برای شستشوی موکت در منازل از دو روش استفاده می‌شود. روش اول غیرمکانیزه یا سنتی و روش دوم هم مکانیزه است که این دو روش را به اختصار توضیح خواهیم داد:
•    روش غیر مکانیزه یا سنتی
این روش همان روش قدیمی است که خانواده‌ها برای شستشوی فرش و موکت در زمان‌های قدیم استفاده می‌کردند. مشکلی که این روش دارد احتمال آسیب رساندن به فرش و موکت را بالا می‌برد.
•    روش مکانیزه
بهترین روش شستشوی موکت که دارای کیفیت بالایی هم می‌باشد، روش مکانیزه است که در آن با استفاده از دستگاه مبل‌شوی صنعتی و مواد شوینده مخصوص موکت را به بهترین شکل تمیز می‌کنند.
برای این کار از دستگاه‌هایی به نام پلیشر، اسپری مکش، شستشو با بخار و دستگاه بررسی استفاده می‌شود که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و می‌توانند کمک کنند تا موکت شما به بهترین شکل تمیز شود پس بهتر است به جای استفاده از روش‌های سنتی از این متدهای جدید استفاده کنید.

مراحل شستشوی موکت در محل 

این روش دارای مراحلی است که باید به ترتیب آن‌ها را انجام دهید که شامل موارد زیر می‌شوند:
•    مرحله اول 
در ابتدا بهتر است بگوییم برای انجام این کار بهتر است که از افراد متخصص در  این زمینه استفاده کنید تا شستشو به بهترین شکل و بدون هیچ آسیبی انجام بگیرد.
•    مرحله دوم 
شستشو موکت در محل از بالا به پایین و با دستگاه موکت‌شور و دریل فرچه‌ای انجام می‌گیرد. اگر قسمت‌هایی از موکت بسیار کثیف و دچار لک‌های قوی بود با چندین بار شستشو تمیز می‌شود.
•    مرحله سوم 
بررسی موکت در این قسمت صورت می‌گیرد که کدام قسمت موکت 
کاملا تمیز شده است و یا کدام قسمت لکه‌هایی دارد که نیاز به شستشوی دوباره دارد.
•    مرحله چهارم 
در این قسمت که مرحله پایانی است، متخصصین این زمینه به خشک کردن و تخلیه آب آن می‌پردازند. برای این کار از دستگاه‌های مکنده استفاده می‌کنند که دو یا سه موتوره هستند.
پس از این مراحل شما باید سه الی چهار ساعت صبر کنید و بعد روی موکت راه بروید تا کاملا خشک شده باشد. 

هزینه موکت‌شویی در محل چگونه تعیین می‌شود؟

اکنون که با این خدمت متمایز قالیشویی‌ آشنا شده‌اید حتماً کنجکاوید بدانید هزینه موکت شویی در محل چقدر است؟ ما نمی‌توانیم مبلغ مشخصی برای شستشوی موکت در محل به شما معرفی کنیم زیرا پارامترهای مختلفی بر روی این هزینه تأثیر می‌گذارند. برخی از مهم‌ترین عواملی که هزینه موکت‌شویی را تعیین می‌کنند عبارت‌اند از:
•    نوع موکت: با توجه به اینکه موکت شما از چه نوعی است، قیمت شستشوی آن تغییر می‌کند زیرا هر کدام از انواع موکت‌هایی که به شما معرفی کردیم، مقدار شوینده مشخصی را برای تمیز شدن نیاز دارند. در نتیجه هزینه شستشوی آنها تغییر می‌کند.
•    متراژ محل: هرچه که فضای پوشیده شده با موکت بزرگ‌تر باشد، هزینه شستشوی آن بیشتر می‌شود. غذاهای بزرگ‌تر نه تنها شوینده بیشتری می‌خواهند بلکه مدت‌زمان بیشتری را برای تمیز شدن نیاز دارند.
•    روش شستشو: همان‌طور که اشاره کردیم روش‌های مختلفی برای شستشوی موکت وجود دارد. هرچه که تجهیزات مورد استفاده پیشرفته‌تر و شیوه پاکیزه کردن موکت‌ها به‌روزتر باشد، هزینه بیشتری از شما دریافت می‌شود.
•    میزان آلودگی: یکی دیگر از پارامترهایی که تعرفه موکت‌شویی در محل را تعیین می‌کند، میزان آلودگی آن است. گاهی بر روی موکت‌ها لکه‌هایی وجود دارد که باید با استفاده از شوینده‌های خاص برطرف شوند. پس از آن کل موکت شستشو داده شود. از آنجایی که مراحل شستشو برای موکت‌های آلوده طولانی‌تر است و شوینده‌های بیشتری در آن استفاده می‌شود، هزینه بیشتری از مشتری دریافت می‌گردد.

کدام یک را انتخاب کنیم؟ شستشوی موکت در محل یا ارسال آن به قالیشویی؟

حتماً این سؤال برای شما پیش آمده است که استفاده از کدام یک از خدمات قالیشویی مناسب‌تر است؟ آیا شستشوی موکت در محل بهتر است یا برای تمیزتر شدن موکت باید آن را به قالیشویی ارسال کرد؟ پاسخ به این سؤال به محل مورد استفاده و نوع موکت بستگی دارد. در بسیاری از منازل موکت‌ها به کف خانه چسبیده است. در نتیجه جدا کردن آنها و نصب مجدد هزینه بسیار زیادی را به شما تحمیل می‌کند. 
گاهی وسایل بسیار سنگینی بر روی موکت قرار دارد و جابه‌جا کردن آنها کاری سخت و دشوار است. در این مواقع بهتر است از شستشوی موکت در محل استفاده کنیم. شستشوی موکت‌های مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌ها نیز آسان نیست. جمع کردن این متراژ موکت و مجدداً پهن نمودن آن زحمت بسیار زیادی دارد. 
در نتیجه برای تمیز کردن موکت‌های این اماکن بهتر است از خدمت موکت‌شویی در محل استفاده کرد. البته تمام قالیشویی‌ها این خدمت نوین را به شما ارائه نمی‌کنند. بهتر است به سراغ مرکزی تخصصی برای دریافت این خدمات بروید. اگر جمع کردن موکت و ارسال آن به قالیشویی برای شما زحمتی ندارد می‌توانید از خدمات شستشوی موکت در محل قالیشویی استفاده کنید.

فرایند تخلیه آب در موکت شویی در محل چگونه است؟

مزایا موکت‌شویی در محل 

این روش قطعا دارای مزایای است که موجب محبوبیت آن شده است، در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:
•    صرفه‌جویی در زمان
•    جلوگیری از  تا خوردگی موکت 
•    شستشو با دقت  
•    ارزان‌تر بودن روش موکت‌شویی نسبت به روش‌های دیگر 

سخن آخر 

به طور کلی شستشوی موکت زمان‌بر و مشکل است چرا که نمی‌توان آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی انداخت و به آسانی تمیزشان کرد همچنین با وجود خانه‌های آپارتمانی در حال حاضر نیز شستشو در محل هم غیرممکن شده است پس بهترین کار سپردن موکت خود به قالیشویی‌هایی است که به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهند.
اما اگر شرایط شستشو در محل را دارید باید بگوییم که یکی از روش‌های بسیار کاربردی و به صرفه، شستشو در محل است. برای شستشوی موکت هم استفاده از این روش انتخاب مناسبی است چرا که از آسیب‌های احتمالی و صرف وقت و هزینه اضافی هم جلوگیری می‌کند.
برای آشنایی بیشتر با این روش و تکمیل اطلاعات خود کافی است با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و سؤالات خود را بپرسید. همکاران در تلاش‌اند تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.
سپاس از همراهی شما