پاک کردن چسب از روی فرش بدون آسیب به آن

دوشنبه 29 مرداد 1403
نوشته شده توسط مدیریت
0 نظر
پاک کردن چسب از روی فرش بدون آسیب به آن

آیا فرش شما تا به حال به چسب آغشته شده است؟ فرش یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون در هر منزلی است و تمیز بودن آن همیشه مورد توجه افراد قرار دارد؛ اما همانطور که می دانیم پاک کردن چسب از رو فرش کاری بسیار تخصصی بوده و کار هرکسی نیست، همچنین انواع چسب ها می توانند لکه هایی روی فرش ایجاد کنند که ناخوشایند باشد و باعث شوند شما به‌فکرعوض کردن فرش خود شوید زیرا طرز پاک کردن  درست آن را بلد نیستید. در ادامه این مطلب از وب سایت قالیشویی توحید به نحوه  پاک کردن چسب از روی فرش بدون آسیب به آن، اشاره خواهیم کرد.

انواع چسب که ممکن است رو فرش بریزد

انواع چسب هایی که ممکن است به هر دلیلی بر روی فرش بریزد و موجب لکه هایی ناخوشایند شود به شرح زیر است:
•    چسب قطره ای
•    چسب سفید
•    چسب دوقلو و چسب یک دو سه
•    چسب چوب
•    چسب پارچه
•    چسب حرارتی
•    چسب کاغذ دیواری

 

پاک کردن انواع چسب از روی فرش

 

از بین بردن چسب قطره ای از روی فرش

برای پاک کردن لکه چسب قطره ای از روی فرش روش های متعددی وجود دارد از جمله این روش ها: می توانید از یک پارچه آغشته به استون استفاده کنید و این پارچه را به آرامی روی فرش بکشید تا چسب پاک شود؛ همچنین می توانید از سرکه برای پاک کردن چسب از روی فرش نیز استفاده کنید به طوری که دو قاشق سرکه سفید را روی فرش ریخته و پس از چند دقیقه با دستمالی خشک روی آن بکشیم.

از بین بردن چسب سفید از روی فرش

یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن لکه چسب سفید، محلول آب و مایع ظرفشویی است که  یک لکه بر قوی چسب می باشد و برای از بین بردن چسب سفید از روی فرش بسیار مناسب بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

از بین بردن چسب دوقلو، چسب یک دوسه و چسب حرارتی

یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن  این چسب های ریخته شده بر روی فرش، استفاده از یخ است؛ در این روش تکه ای از یخ را روی قسمتی که چسب ریخته می گذاریم، دمای پایین یخ باعث می شود که چسب به ‌راحتی  جدا و از فرش کنده شود.

از بین بردن چسب چوب و چسب پارچه از روی فرش

بهترین راه برای پاک کردن چسب چوب و همچنین چسب پارچه از روی فرش آغشته کردن پنبه ای بر استون و کشیدن آن روی فرش می باشد، این روش بسیار موثر بوده و مورد رضایت افراد قرار گرفته است، زیرا استون ضد لک قوی و برای از بین بردن چسب ریخته شده روی فرش بسیار روش مناسبی است.

پاک کردن چسب کاغذ دیواری از روی فرش

برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری از روی فرش بهتر است از ترکیب آب و صابون استفاده شود، این ترکیب را روی فرش ریخته و پس از چند دقیقه با استفاده از پارچه ای خشک، روی آن کشیده و فرش تمیز را مشاهده می کنید.

نکات مهم از بین بردن چسب از روی فرش بدون آسیب به آن

برای از بین بردن انواع چسب از روی فرش باید به برخی نکات توجه داشت تا علاوه بر حذف این مشکل به الیاف و بافت فرش آسیبی وارد نشود. برخی از این نکات شامل موارد زیر می شود:
•    نخستین نکته در رابطه با از بین بردن چسب از روی فرش بدون آسیب به آن پاک کردن آن در سریع ترین زمان است، زیرا قبل از خشک شدن چسب بر روی فرش پاک کردن آن بسیار آسان تر و راحت تر است.
•    از اجسام تیز و جداکننده هایی با نوک تیز  برای جدا کردن چسب نباید استفاده شود زیرا باعث آسیب به بافت فرش می شود.
•    قبل ار ترکیب مواد شیمیایی مختلف برای از بین بردن لکه چسب از روی فرش باید واکنش های احتمالی آن را در نظر داشت و توجه لازم را در این خصوص داشت.
•    بدون اطلاعات کافی از نحوه درست استفاده از تمیز کننده ها و نحوه استفاده از مواد بهتر است، خود دست به اقدام پاک کردن چسب از روی فرش نکنید و آن را به قالیشویی مناسب با کارشناسان متخصص و مربوطه در این زمینه تحویل داده تا آنها فرش را تمیز و بدون هیچ لکی برای شما بیاورند. 

 

نکاتی برای پاک کردن چسب از روی فرش

 

پاک کردن چسب از روی فرش بدون آسیب به آن در قالیشویی

علاوه بر روش‌های سنتی و راه‌كارهاي ارائه شده در ابتدا مطلب هم‌چون استفاده از استون، سركه، آب و ‌صابون و... كه بسیار مناسب هستند اما از بهتر است برای حفظ سلامت بافت فرش خود از قالیشویی های موجود در محدوده خود مراجعه کرد و از بین بردن لک های قوی را به دست آنها سپرد؛ قالیشویی توحید، یکی از ماهر ترین قالیشویی های سراسر ایران است که با استفاده از روش ها و راه های به روز و بدون آسیب به بافت فرش تمامی لک هارا از بین می برد و فرشی تمیز و پاکیزه را تحویل شما می دهد.
از رایج ترین روش های آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اپاک کردن چسب از روی فرش با استفاده از آب جوش

امروزه در قالیشویی برای از بین بردن لک چسب معمولا از آب جوش استفاده می کنند تا لک چسب کامل پاک شود و آسیبی نیز به بافت فرش وارد نشود در این روش از بین بردن لک چسب از روی فرش ابتدا مواد شوینده را کامل پخش می کنند و بعد با استفاده از آب جوش در ناحیه چسب ریختگی آن را با دستگاههای مخصوص قالیشویی می شویند و سپس فرایند خشک کردن فرش در اتاق هایی مخصوص انجام می گردد.

تمیز کردن چسب از روی فرش با روش کپسوله کردن

این روش با مواد شوینده مصنوعی انجام می شود به صورتی که در روش کپسوله از مواد شوینده بر روی فرش می‌ریزند و پس از زمان دادن به آن، این پودر ها خشک می شوند و گردو غبار، لک ها و همچنین چسب ریخته شده روی فرش، به پودر تبدیل می شوند و به راحتی با کشیدن یک جاروبرقی از بین می روند.

جمع بندی

از بین بردن لک های چسب از روی فرش کار بسیار سختی است و با وجود بچه ها در خانه امکان ریخته شدن چسب هر لحظه وجود دارد، به همین منظور ما در این مطلب پاک کردن چسب از روی فرش به روش خانگی را ارائه کردیم. با توجه به اینکه این امر کار سختی است و ممکن است به درستی انجام نشود و یا باعث وارد شدن آسیب های ناخواسته به فرش شود بهتر است که فرش خود را به قالیشویی های معتبر بسپارید و از آنها در این زمینه کمک بگیرید. قالیشویی توحید علاوه بر شستشوی فرش ماشینی و دست بافت، انواع لک های ایجاد شده بر روی فرش را نیز از بین می برد؛ این قالیشویی از روش های متعددی برای از بین بردن انواع لکه و چسب روی فرش بدون هیچ آسیبی به آن استفاده می‌کند، به همین دلیل بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.


 

کلمات کلیدی : پاک کردن چسب